Matematik

Det gyldne snit forhold

28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg har lidt problemer med denne opgave. Nogle der kan hjælpe?

Medianen og middeltallet er udregnet til henholdsvis 1.6108 og 1.6055


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. marts 2015 af peter lind

Hvilken problemer har du ? Kan du ikke komme med hele opgaven ?


Svar #2
28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet)

#1

Hvilken problemer har du ? Kan du ikke komme med hele opgaven ?

Jeg ved ikke hvad jeg skal skrive som svar. Hvordan skal jeg formulere det? 

Her er hvad jeg har regnet ud:

http://imgur.com/A41Mcgu


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. marts 2015 af peter lind

Det er ikke den fulde opgave. Den nye fil er blot et skema med tal, som jeg ikke aner hvad er. Formulere hvad ?


Svar #4
28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet)

#3

Det er ikke den fulde opgave. Den nye fil er blot et skema med tal, som jeg ikke aner hvad er. Formulere hvad ?

Jeg har også vedhæftet en fil med alle opgaverne i min besked. Skemaet viser højde, navlehøjde, forholdet mellem navlehøjde og i den sidste kolonne er middeltal og kvartilsæt. 


Brugbart svar (0)

Svar #5
28. marts 2015 af peter lind

Du har ikke vedlagt hele opgaven, kun spørgsmålene. Du skriver du har problemer med at formulere "det" Jeg aner ikke hvad "det" er


Svar #6
28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet)

#5

Du har ikke vedlagt hele opgaven, kun spørgsmålene. Du skriver du har problemer med at formulere "det" Jeg aner ikke hvad "det" er

Jeg forstår ikke hvad du mener med hele opgaven. Jeg har vedlagt alt hvad jeg har lavet og arbejdsspørgsmålene. 
Jeg skal formulere sammenligningen for middeltallet og medianen for x'erne i skemaet, med dette billede: http://imgur.com/mmuyhUb


Brugbart svar (0)

Svar #7
28. marts 2015 af peter lind

En opgave starter normalt med noget tekst, der beskriver hvad det drejer sig om. Derefter kommer så spørgsmålene. Du har kun spørgsmålene. Det kan ikke være meningen at vi skal gætte os til hvad det drejer sig om.

Der står formodentlig i din opgave hvad det gyldne snit er. Du skal så sammenligne din middelværdi og median med dette tal og se om de stemmer rimelig overens


Svar #8
28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet)

#7

En opgave starter normalt med noget tekst, der beskriver hvad det drejer sig om. Derefter kommer så spørgsmålene. Du har kun spørgsmålene. Det kan ikke være meningen at vi skal gætte os til hvad det drejer sig om.

Der står formodentlig i din opgave hvad det gyldne snit er. Du skal så sammenligne din middelværdi og median med dette tal og se om de stemmer rimelig overens

Der stod bare at vi skulle arbejde med vores egen data som er tastet ind i det skema jeg vedlagde. 
Der stod ikke noget om det gyldne snit. Vi skulle vidst selv finde ud af det. Okay, tak for hjælpen.


Brugbart svar (0)

Svar #9
28. marts 2015 af SuneChr

SP 2803151544.PNG

Vedhæftet fil:SP 2803151544.PNG

Svar #10
28. marts 2015 af sigridkofod (Slettet)

#9

SP 2803151544.PNG

Okay, tusind tak!


Skriv et svar til: Det gyldne snit forhold

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.