Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.

31. marts 2015 af JGasberg (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Studieportalen.

Jeg har virkelig brug for noget hjælp.
Jeg har valgt at skulle skrive AT i fagene Matematik A og Dansk A.
AT-eksamens overemne, er i år kommunikation, hvor jeg har valgt underemnet kunstig intelligens.
Jeg kan dog ikke bare fremlægge om kunstig intelligens, jeg mangler at indskærpe til overemnet.
Dog har jeg selv overvejet, om jeg bare kunne fremlægge om, hvordan vi mennesker kommunikerer med hinanden (ironi, følelsesladede ord osv.) og om hvor svært det vil være at lave kunstigt (her bruges matematik).
Sammentidigt vil jeg, se på holdninger til kunstig intelligens, gennem film og udtalelser (her bruges dansk).

Har I eventuelt andre forslag eller vil I mene, at jeg sagtens kan bruge min nuværende synsvinkel?

Håber I kan hjælpe :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
31. marts 2015 af Stats

Kunstig intelligens er ikke umulig. Et forskerhold har allerede skabt en robot som ved hjælp af erfaringer lærer automatisk. Dog tager processen lang tid..... (Mener at det var en dokumentar fra DR's hjemmeside)

Husk at du bør have lige meget Dansk og Matematik i din rapport...

Men kan ikke umiddelbart se, hvordan du kan koble Matematik og Dansk sammen med kunstig intelligens, medmindre du har en stor viden indefor datalogi

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
31. marts 2015 af Stats

Du kunne eventuelt lægge vægt på forskelle og ligheder mellem matematisk agumentation og argumentation i faget dansk.

Hvis A ⇒ B og B ⇒ C så hvis A er sand så A ⇒ C

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #3
01. april 2015 af JGasberg (Slettet)

#1 og #2

Tak for svaret Dennis!

Jeg havde også planer om at kigge på de kunstige neurale netværk gennem datalogi.
Jeg mangler dog stadig en synsvinkel på kunstig intelligens, som kan kobles sammen med kommunikation.
Har du eventuelt et bud eller to på, hvilken synsvinkel det kan være?

Vh. Jacob


Brugbart svar (0)

Svar #4
01. april 2015 af peter lind

Det svære med den kombination er nok at få matematikken ind i den kunstige intelligens. Jeg vil forslå at du kigger på neurale netværk, som blandt andet er brugt til symbolgenkendelse. Du kan se nærmere om det på http://en.wikipedia.org/wiki/Artificial_neural_network og http://soeg.ku.dk/?q=neurale+netv%C3%A6rk&localgcse=016525976707906108204%3Aozqzywrz-nc&localdomain=www.nbi.ku.dk&sa=S%C3%B8g

Jeg læste i sin tid artiklen i gamma og der var noget matematik med


Skriv et svar til: Hjælp til indskærpning af emnet kunstig intelligens, så det passer til overemnet: Kommunikation.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.