Biologi

Undring

01. april 2015 af jensenshjælp (Slettet) - Niveau: 9. klasse
hej

Jeg har længe undret mig over, hvad der får kroppen til at vokse rent biologisk? Altså når man er helt lille til man bliver helt voksen. Hvad sker der i kroppen?

I kan evt. også linke til en hjemmeside :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. april 2015 af Soeffi

Kroppens vækst styres af hormoner, bl.a. vækst- og kønshormon.


Brugbart svar (0)

Svar #2
01. april 2015 af Milsenx

Hej! 

Jeg havde et kort forløb om vækstforstyrrelser for ikke så lang tid siden. Hvilket vil sige, at jeg også skulle sætte mig ind i emnet vækst. Stoffet somatotropin, eller væksthormon, fremmer væksten. Det bliver produceret i hypofysen og udsender signalstoffer til kroppen om, at nu skal den vokse. Men skal man i dybden med det, skal man også forklare om enzymproduktion og vitamin- og mineralbalance. Det er jo det der holder kroppen igang! Jeg har desværre ingen link til dette, men det er vist meget nemt at finde noget om på nettet, bare søg på væksthormon. 

Også rent genetisk er det et meget sjovt spørgsmål! Og hvorfor er vi med tiden blevet højere og højere? Det har du en artikel på her: http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/hvorfor-holder-vi-op-med-vokse   


Svar #3
01. april 2015 af jensenshjælp (Slettet)

Tusinde tak!

Skriv et svar til: Undring

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.