Studiejob

Praktik og studiejob

04. april 2015 af UG124 (Slettet)

Hej alle hjælpere, 

Er der nogle som ved, om jurister, heriblandt advokater og anklagere, tager 10. klassere i praktik og eventuelt et studiejob senere hen samme sted?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. april 2015 af MaibritG

Som studiejob bliver det højest sandsynlig noget picoline-agtigt. Du kommer i hvert fald ikke til at arbejde jurdisk. Min søster havde i løbet af folkeskolen et fritidsjob hos en advokat, hvor hun skulle gøre mødelokaler klar,  lave kaffe, lave lettere rengøring og gå ud med post + sortere det.

Du kan eventuelt læse denne artikel om en elev, der har været i erhvevspraktik: https://www.ug.dk/flereomraader/inspiration/interviews/erhvervspraktikant. Så det er bestemt ikke umuligt, at komme i en form for praktikforløb i en kortere periode.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. april 2015 af BGH1995

Hej

Skal du "rigtig" i job som advokat/jurist i din praktik, så kræver det nok, at du kender nogen, som arbejder inden for faget.

Jeg har selv været i praktik, som jurist i 9.klasse og senere arbejdet som jurist i mit studiejob. Dette kunne kun lade sig gøre, fordi jeg kendte en, der kunne give mig muligheden.

Eller bliver det (som Maibrit også nævner) noget i retningen af et picoline-job.


Svar #3
06. april 2015 af UG124 (Slettet)

Nu har jeg skrevet e-mails til mange advokater i Odense, i håb om en praktikplads. 


Brugbart svar (1)

Svar #4
06. april 2015 af BGH1995

#3

Held og lykke med det!


Svar #5
06. april 2015 af UG124 (Slettet)

Tusind tak!

Har du eventuelt erfarning, eller ved, om jeg får fri i ugen hvor min klasse skal til Spanien, hvis ikke jeg får en praktikplads?


Brugbart svar (1)

Svar #6
06. april 2015 af BGH1995

#5

Det har jeg ingen erfaring med - Hvis ikke du skal med til Spanien med din klasse, så er det din skole, som har ansvaret for dig. Det er op til dem, om de vælger at sætte dig i en anden klasse, eller du får en opgave, som du skal lave i ugen.

De kan selvfølgelig også bare give dig fri - Men hvis skolen ellers er seriøs, så tror jeg ikke de gør det :-)

Vh


Svar #7
09. april 2015 af UG124 (Slettet)

Opdatering:

Jeg har fået en praktikplads i en café, dermed uden held angående praktikansøgningen henvisende mod advokaterne. 


Skriv et svar til: Praktik og studiejob

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.