Studievalg og videregående studie

Bachelor før politiskolen

05. april 2015 af Keya (Slettet)

Hejsa :)
 

Jeg har tre år efter HTX, før jeg kan ansøge til politiskolen. I den tid kan jeg jo passende tage en bachelor. Men kan ikke finde ud af, hvilken bachelor der vil være den størreste fordel? :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

tja,

idræt, jura eller hvad du nu interesserer dig for. Hvis du alligevel ikke vil bruge den til noget, så er tre år lang tid at bruge på noget som ikke interesserer dig.

Hilsen Lars


Svar #2
05. april 2015 af Keya (Slettet)

Det er nemlig det :P Så det skulle jo gerne være  noget der lagde op til politiskolen :)


Brugbart svar (1)

Svar #3
05. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Idræt ligger da lige for hvis man vil være gadebetjent + giver et boost til optagelsesprøven. Jura, hvis man vil være noget mere på kontoret, men om det er nok til at blive politidirektør inden for en kort årrække ved jeg ikke...

I gamle dage, ville jeg have foreslået at flytte til København, finde et billigt sted at bo, arbejde og spare op hvis man lige havde tre år til overs inden politiskolen. Men i dag kan man jo blive betjent mange andre steder. Et alternativ kunne være forsvaret, helst som befalingsmand. Det gav også et løft til optagelsesprøven + der er løn undervejs i stedet for SU. Og hvad nu hvis du ikke bliver optaget på politiskolen? Plan-B? (du har så brugt tre års SU, har ud råd til det?)

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Bachelor før politiskolen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.