Andre fag

Konto i udlandet

08. april 2015 af oscargerhard - Niveau: Universitet/Videregående

Hvor kan man oprette en bank-konto i udlandet, således at den er anonym ?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2015 af Moderatoren

Du kontakter en bank i udlandet


Brugbart svar (0)

Svar #2
08. april 2015 af hesch (Slettet)

#0: Denne anonymitet er ved at være en saga blot. Selv lande som Schweiz (slyngelstater) er begyndt at lække oplysninger.

Jeg ved snart ikke hvor man skal henvende sig, for at kunne finde et gemmested.

PS:  Skattevæsnet har sikkert allerede læst dit indlæg og arkiveret det, til senere brug. Altså de googler blot med jævne mellemrum ved fx:  q=bankkonto+udlandet.      :)


Svar #3
08. april 2015 af oscargerhard

Jeg mener, at næsten alle banker har pligt til at oplyse ens indkomst, hvis den er skattepligtig i landet. Hvis den ikke er skattepligtig i landet, er det underordnet om den er skattepligtig i DK, og banken behøver derfor ikke at gøre noget. 

Men det er blot indkomsten, altså pengene der ryger ind på kontoen. Hvad med ens indentitet. Den har banken vil ikke pligt til at oplyse? 

Jeg har kontaktet en del banker selv.. Ville bare høre om nogen vidste noget eller havde erfaring at dele. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
09. april 2015 af hesch (Slettet)

#3:   Ad:  Jeg har kontaktet en del banker selv:

Hvor mange banker skal du bruge?  Har de første tre banker sagt nej tak til anonymitet, eller hvad?

https://www.google.com/search?q=anonym+bankkonto&ie=utf-8&oe=utf-8


Svar #5
09. april 2015 af oscargerhard

#4 En bank er nok. Derfor kan man godt kontakte andre... Det er lidt det samme med kvinder... 


Brugbart svar (0)

Svar #6
09. april 2015 af Andersen11 (Slettet)

#5

En forskel i din sammenligning er måske, at bankkontoen lukkes automatisk efter det sidste udtræk.


Svar #7
09. april 2015 af oscargerhard

#6 LOL :D


Skriv et svar til: Konto i udlandet

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.