Studievalg og videregående studie

Japansstudier

09. april 2015 af Tran1396 (Slettet)

Hej!

Jeg har erhvervet mig en stor interesse for Japan som sprog og kultur efter mit arbejde med Japansk område i forbindelse med mine større opgaver i 3.g i år. Jeg overvejer derfor meget kraftigt at læse Japanstudier.

https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/humanistiskebacheloruddannelser/sprog/japanstudier

Jeg går på STX, og har ikke haft mulighed for at tage Japansk B som studiet kræver.
Mulighederne for at læse Japansk B som faglig supplering viker meget begrænset.
Jeg vil hørre mht. propædeutisk undervisning om jeg igennem her kan læse mit Japansk fra ikke eksisterende til top?

Dvs. kan jeg starte på uddannelsen uden at have Japansk B eller A, så længe jeg har de andre faglige krav og gennemsnittet?

På forhånd tak :)


Brugbart svar (1)

Svar #1
09. april 2015 af MaibritG

Adgangskrav 

For at søge denne uddannelse kræves:

 En adgangsgivende eksamen samt følgende specifikke adgangskrav:

Dansk A

Engelsk B

Japansk A*

Historie B eller Idehistorie B eller Samtidshistorie B

* Har du ikke niveauet, kan du tage det i tilknytning til bacheloruddannelsen.

Hvis du mangler nogle fagniveauer kan du tage dem som suppleringskurser. Læs mere om supplering.

Adgangskravene skal være opfyldt og dokumenteret senest den 5. juli i ansøgningsåret.

Der vil dog være mulighed for betinget optagelse, hvis der inden den 5. september i ansøgningsåret foreligger dokumentation for beståede specifikke adgangskrav.


Jeg har sakset følgende fra AUs optagelseskrav for Japanstudier: http://bachelor.au.dk/japanstudier/. På siden vil du også kunne finde et link til studievejledningen, som du kan kontakte omkring suppleringen i tilknytning til BAen.

Så umiddelbart vil du kunne søge om optagelse uden at have japansk A. Jeg forstiller mig at det første år (1+2 semester) primært fokuserer på at lære sproget, hvorfor at bacheloruddannelsen også er på 4 år frem for de normale 3 år.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. april 2015 af TAMTD (Slettet)

Hej

Jeg har selv læst kinastudier engang og vi havde et tæt samarbejde med de studerende fra japanstudier så jeg kan fortælle dig lidt. De to uddannelser fungerer lidt på samme måde - hvis ikke man har japansk A inden studiestart, tager sin bachelor 4 år, da man skal have propædeutisk undervisning det første år. Generelt er det anbefalet, at man tager dette år med, da man lærer langt mere end hvis man havde det med fra gymnasiet. Så ja, du kan roligt søge ind hvis du har de faglige krav og gennemsnittet til det. :)


Skriv et svar til: Japansstudier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.