Eksamensforberedelse

eksamen til sommer

11. april 2015 af andera (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej folkens havde lige et par spørgsmål angående Gymnasium. Jeg går nemlig 10.klasse nu, men jeg er blevet optaget på gymnasium, hvis jeg dumper afgangseksaminerne kan jeg godt komme ind på gymnasium. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. april 2015 af Joe11111 (Slettet)

ja det kan du :) fordi du har stadig dit 9.klasses :) (medmindre du vælger 2årig-hf, fordi der skal du have et 10.klassebevis)

Og der skal meget til at man dumper og det duskal tænke på er at det er ofte et gennemsnit man tager så hvis du får 7,7,7,-3 i et fag så er det gennemsnittet for det fag du dumpede til eksamen med.

Man behøver ikke engelsk eller fysik eller andet fremmedsprog -eksamen i 10.klasse.

Ville råde dig til at gå op i dem, men selvfølgelig hvis du er meget bange så er det måske smart nok


Svar #2
12. april 2015 af andera (Slettet)

Jeg skal nemlig op i dansk, engelsk, matematik, måde skriftlige og mundtlige eksamen. Jeg tænker på, hvis jeg dumper dansk og engelsk kan jeg godt komme på HF. Jeg har min niende klassens afgangsbevis, men hvis jeg ikke klare eksamen, har min vejledere ret til, at tage mine parathedsvurdering. Hvis jeg ikke kommer ind på HF kan jeg godt søge på erhvervsuddannelse, eller en lignende uddannelse fx tekniske skole, hvis jeg dumper eksaminerne.

Skriv et svar til: eksamen til sommer

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.