Samfundsfag

Social Arv og Uddannelse! delopgave A , nogen der har opgaven?

13. april 2015 af student2015 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Alle jeg er simepelthen lost i denne her opgave! Nogen som har lavet den, og vil sende den til mig, eller give mig noget inspiration ? ! (: 

Filmen med opgaven er vedhæftet. Det er delopgave A der omhandler social Arv og uddannelse

Vedhæftet fil: Social arv (1).pdf

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2015 af ping317 (Slettet)

Hvad er problemet ? har ikke lavet opgaven - så vidt jeg husker - men har tilgengæld lavet et udkast til 3 hypoteser hvis det er problemet

1: Jo mere udannet man er, jo mere værdipolitisk venstreorienteret er man(jævnfør evt stuberg for inspiration til skrivning).

2: Socialdemokratier er danmarks arbejderparti, og vil derfor ha' den største andel af ufaglært og faglært arbejde.(OBS. ordvalget andel - kan evt. udskiftes med en sætning indeholdende "flest", men det er ikke udviklingsmæssigt nær så interresant)

3: Jo lavere udannelse man har, jo mere venstreorienteret vil man være, da det vil være det mest egennyttemaximerende(den her hypotese er sikkert forkert - men derfor kan man jo godt ha' den alligevel ) 


Skriv et svar til: Social Arv og Uddannelse! delopgave A , nogen der har opgaven?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.