Studievejledning

Fuld pensum

14. april 2015 af Madzzzz (Slettet)
Hej studieportalen
Jeg går i 3g og skal til at afslutte gymnasiet. Jeg har idag (14/4) lige nu 11,67% for perioden og 9,44% for året. Jeg har kun en advarsel. Er der risiko for at jeg skal op i fuld pensum hvis mit fravær stadig er over 10% for perioden når jeg afslutter? :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. april 2015 af adsafadfdsafdasf

SPEKULATION: 

Du får en advarsel mere tænker jeg -  og her vil forsømmelsespersonen nok fortælle dig, at du ikke må have mere fravær indtil du afslutter, for ellers kan du risikere, at du skal op i fuld pensum. 

Jeg kender en med 12% for perioden og 9.90% for året, og han fik dette at vide da han modtog sin anden advarsel (i sidste uge).


Svar #2
15. april 2015 af Madzzzz (Slettet)

Okay så jeg kan ikke bare lige pludselig få af vide at jeg skal op i fuld pensum?
Tak for hjælpen btw :-)

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. april 2015 af adsafadfdsafdasf

Jeg tænker det varierer fra gymnasium til gymnasum, så jeg er ikke sikker :-)


Brugbart svar (0)

Svar #4
04. maj 2015 af K92H (Slettet)

Som #3 også skriver, tror jeg, at det kommer meget an på, hvilket gymnasium du går på.

På mit gymnasium var de rimelig large med fravær. Jeg havde vidst selv omkring 10% fravær, men kom ikke op i fuld pensum, mens der var nogle med over 15%, som kom op i fuld pensum. 


Skriv et svar til: Fuld pensum

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.