Fysik

Eksamensprojekt

19. april 2015 af bgs2 - Niveau: B-niveau

Heej

det er sådan at jeg og min gruppe er igang med et fysik-eksamensprojekt der omhandler svækkelse af gammastråling. Vi har ikke så mange beregninger og vores lærer mener at vi skal sammenligne vores fundende my med den teoretiske hvilket vi ikke kan finde. Så jeg ville høre om i lige ville være søde og tjekke vores rapport igennem og bl.a. give os råd om noget andet vi måske kunne beregne?

Tak på forhånd


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. april 2015 af hesch (Slettet)

Hvorfor stiller I ikke et konkret spørgsmål som:

Hvordan finder vi den teoretiske μ-værdi i tilfælde af: gammastråling . . . bla-bla . . . mm bly . . . osv.

Man opdeler et projekt i bl.a. problemer og trusler.

Hvis man ikke kan gennemskue hvordan man beregner en teoretisk værdi ( under dispositionens pkt. 5.1 ) har man ikke længere et problem (i form af at få den beregnet korrekt, måske skrive en stump programkode, der kan finde løsningen) men en trussel (i form af: det finder vi aldrig ud af, kan det her overhovedet lade sig gøre).

Man afklarer trusler før problemer. Ellers kan det hele vise sig at være nyttesløst.


Skriv et svar til: Eksamensprojekt

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.