Dansk

Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig

20. april 2015 af DidierJohnsen - Niveau: 9. klasse

Jeg har for et par dage siden trukket mit fordybelsesområde til min kommende mundtlige prøve i dansk. Jeg endte, for mit vedkommende, uheldigvis med emnet "lyrik". Det er ikke mit skarpeste område, så jeg håber, at jeg kan få lidt viden og hjælp mht. tekster, analyser m.m.  :)
Nogen, der har arbejdet med emnet og kan give en masse idéer? 

Mvh 


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. april 2015 af Valdemarwn (Slettet)

Digtet "De Evige Tre" af Tove Ditlevsen er meget lige til, hvis lyrik ikke er din stærke side.


Svar #2
20. april 2015 af DidierJohnsen

Vil gerne have et svært digt, fordi digte er ikke min stærkeste side, men jeg kan godt finde ud af det og har familie, som kan hjælpe. Derfor foretrækker jeg helst et digt at sværere kaliber :)
Men tak for det, vil notere digtet ned ;)

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. april 2015 af EmmaKL (Slettet)

Jeg var tilbage i folkeskolen oppe i et digt af Søren Ulrik Thomsen. Der er en masse gode digte af ham, som har rig mulighed for gode fortolkninger samt perspektiveringer :-) Der er helt klart mulighed for at finde et digt af svær kaliber!


Svar #4
20. april 2015 af DidierJohnsen

Kender ham på ingen måde, men derfor kunne han sagtens være utrolig interessant at læse om. Jeg har selvfølgelig fået nogle tekster, som vi tidligere har analyseret, som jeg skal perspektivere til; Guldkornene, Hist hvor vejen slår en bugt, Gi mig Danmark tilbage og Der er et yndigt land. Mange tak for svaret :)

Mvh

Skriv et svar til: Lyrik - Fordybelsesområde - Dansk FSA Mundtlig

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.