Generelt

Skadeforsikrings spm.

20. april 2015 af MussieZK (Slettet)
Hej alle.
Jeg er den heldige ejer af en bil. Har dog desværre været ude for en ulykke som er selvforskyldt. Så jeg har lavet en skadesanmeldelse hos tryg. Det skal lige siges at jeg har fuld kasko på bilen.
Jeg er dog ikke rigtig klog på dette område, så nu kommer mit spørgsmål:
- jeg har nu langt om længe efter 3 måneder anmeldelsen blev lavet, fået reperaet min bil. Idet jeg aflevere lånebilen tilbage, modtager jeg min bil, med en taksatorrrapport hvor der står et beløb på ca 20000kr! Det er forhåbentlig ikke noget jeg skal betale vel?
- synes at dialogen mellem værkstedet og forsinkrings selskabet har været elendigt, jeg har skulle rende rundt frem og tilbage pga fejl kommunikation, ydermere modtager jeg min bil rigtig støvet og beskidt, og så mangler de at sætte en "liste" på, hvor jeg en anden dag skal kigge forbi dem for at få sat den på?? - surt opstød, men det er da lidt uprofessionelt.

Håber nogen kan give mig en forklaring på ovenstående, da jeg er meget forvirret. :-(

Brugbart svar (1)

Svar #1
21. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du har ikke medsendt taksatorrapporten, så jeg kan ikke sige hvad de ca. 20.000 kr dækker over. Måske er det skadens samlede omkostninger? Du skal kun betale selvrisikoen, men det har Tryg vel informeret dig om? I princippet kan du betale reparationsomkostningerne selv og derved undgå at få noteret 'en belastende skade' og stige i præmie. Overvej dette, især hvis du er ung, uden særlig høj ancinnitet og kan undvære pengene (især hvis du allerede har belastende skader inden for de sidste 2-3 år).

Angående kvaliteten, manglende liste, støv mv, så er det, også når det drejer sig om forsikringsskader, lidt en jungle. Nogle værksteder er gode, andre er knap så gode. Find et bedre værksted næste gang, spørg hos venner og bekendte. Har selv et par stykker at vælge i mellem ved småting, olieskift mv. og hvis bilen skal rettes op, males osv. så kommer den til et meget større værksted længere væk.

Har du haft lånebil i 3 måneder? Koster det ikke noget?

Jeg ved ikke om jeg var til nogen hjælp (?)

Hilsen Lars


Svar #2
24. april 2015 af MussieZK (Slettet)

Hej Lars,

Tak for din besvarelse det er var en stor hjælp! Jeg har snakket med værkstedet, og de siger jeg intet skal gøre med den taksatorrapport, men mere bare er en information om hvad skadens omkostninger har været. Tryg har ikke informeret mig om dette, tror de har været lidt trætte af mig fordi jeg stiller så mange spørgsmål, synes virkelig det er en jungle, og jeg føler, at man skal træde varsomt når det omhandler forsinkringer! 
Jeg er studerende, så det du belyser omkring betaling af repartionsomkostninger lyder fordelagtigt. Hvordan finder jeg ud af prisen på det? Står det på taksatorrapporten? - og er det et engangsbeløb jeg skal betale. Ergo, sådan som jeg forstår det, er at hvis jeg gør ovenstående så slipper jeg for, at min forsinkring bliver dyrere? 

Det med listerne på bilen har jeg også snakket med dem om, og de kan først sætte dem på i næste uge, deruder syntes jeg at det er mærkeligt at min forlygte er gået ud (det er den side de har lavet skaden på), og da jeg sagde det til dem, at de måske havde rykket i noget, eller måske ødelagt pæren ved et uheld, blev han vred og sagde at den var gået ud!! 
Simpelthen en dårlig service og rådgivning. Håber aldrig jeg skal igennem noget ligende igennem, det er godt nok trættende, så jeg må ud og købe ny pære og fat sat den på, IKKE hos dem!. 

Hvad angår lånebilet havde jeg den i 12 dage, til 75 kr om dagen ( nogle "Tryg" fordele"), værkstedet sender en samlet regning i slutningen af månededen. De 3 måneder er mere hele processen med, at finde tid til at de kunne lave min bil, da de to gange ikke havde ringet til taksatoren osv. det sejlede, med dårlig kommunaktion mellem Tryg og værkstedet, og så mig som kunde der blev smidt rundt i hele det her cirkus! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

prisen på hvad reparationen koster forsikringsselskabet skulle gerne stå i taksatorerapporten. Der skulle også gerne stå hvad vurderingsprisen for din bil er.

Hvis man betaler reparationsomkostningerne så er fidusen at forsikringen ikke stiger i pris fremover. Og ja, det er kun et engangsbeløb. Langt de fleste betaler ikke selv, men overlader det til forsikringsselskabet (det er jo det man har dem til).

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Skadeforsikrings spm.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.