Fysik

Jeg prøver igen - Nyttevirkning

24. april 2015 af majormaster (Slettet) - Niveau: B-niveau

Da jeg ikke følte jeg fik svar på mit spørgsmål i et andet oplæg vælger jeg nu at stille spørgsmålet igen.

Jeg har bestemt nyttevirkningen for en elkedel med forskellige vandportioner. Mine resultater viser, at nyttevirkningen for elkedlen bliver bedre desto større vandportionen er - mit spørgsmål lyder så :

Hvad er den fysiske forklaring på dette, hvorfor er nyttevirkningen bedre desto større vandportionen er?

Jeg søger et svar, der er let at forstå for en hver stort set. Jeg har ikke brug for alt for komplicerede svar, hvis det kan undgås.


Svar #1
24. april 2015 af majormaster (Slettet)

Er der ingen der kan hjælpe

Brugbart svar (0)

Svar #2
24. april 2015 af Andersen11 (Slettet)


Svar #3
25. april 2015 af majormaster (Slettet)

Den kan jeg ikke bruge til noget, da jeg ikke forstår noget i den.

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. april 2015 af Andersen11 (Slettet)

#3

Det må du jo så gøre opmærksom på i stedet for at oprette en ny tråd om det samme.


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. april 2015 af exatb

Små vandmængder har en stor kontaktflade til de tabsgivende omgivelser i forhold til rumfanget.


Svar #6
25. april 2015 af majormaster (Slettet)

Jeg synes nu også jeg gør det meget klart at jeg ikke forstår den tidligere tråd Andersen11, men du har måske læsevanskeligheder og er derfor ikke i stand til at se at den sidste tråd ikke hjalp mig.

Tresamusant, du skal have mange tak for hjælpen!

Brugbart svar (0)

Svar #7
25. april 2015 af Heptan

Hvordan kan omgivelser være tabsgivende? Er de ikke snarere tabsmodtagende? :P


Brugbart svar (0)

Svar #8
26. april 2015 af exatb

Hvordan kan man "modtage et tab"? Prøv at google dette selvopfundne begreb.


Brugbart svar (0)

Svar #9
26. april 2015 af Heptan

På samme måde som man åbenbart kan "forære et tab" væk?

Det giver da bedre mening end "tabsgivende omgivelser". Prøv at google dette selvopfundne begreb.

Det er jo ligesom at sige at kulde vandrer fra isklump til vand, eller at en positiv ladning bevæger sig fra en positiv til en negativ pol i en ledning.


Brugbart svar (0)

Svar #10
26. april 2015 af exatb

Hvem er det der forærer et tab væk? Mystisk.

Siden heptan fremturer på denne måde, har han nok ikke googlet "tabsmodtagende". Hvis man gør dette får man svaret

"ingen resultater fundet for tabsmodtagende.

Hvis man googler "tabsgivende " får man 23000 hits, dvs det er et ofte anvendt udtryk der kan bruges i mange forskellige sammenhænge. 

Det giver ingen mening at kalde "tabsgivende omgivelser" for et begreb. Det er blot et substantiv og et adjektiv ligesom "grøn cykel" eller "rød bil". Det er to ord der er taget ud af en sætning.

Jeg ved ikke hvad heptan vil sige med de sidste par linier, de har ikke rigtig nogen relevans for denne diskussion.


Skriv et svar til: Jeg prøver igen - Nyttevirkning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.