Studievalg og videregående studie

Medicin i Danmark - Hvor?

26. april 2015 af LillaKeks (Slettet)

Jeg vil gerne studere medicin, men jeg er lidt i tvivl om hvilke af de fire steder i Danmark, der er det bedste for mig.
Er der nogen der kender noget til de enkelte medicinstudier på KU, SDU, AU og AAU i forhold til studiopbygning m.m.?
Har prøvet at læse på deres respektive hjemmesider, og synes umiddelbart bedst om det i aalborg, men vil meget gerne høre fra nogen, der har personlig erfaring med medicinstudiet.


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. april 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

kender ikke noget (aktuelt) til de fire lægeskoler i Danmark. Har du prøvet at læse på http://studmed.dk/forum/180-Kommende-studmed?limitstart=0&limit=15

Hilsen Lars


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. maj 2015 af Savior123 (Slettet)

SDU: Livlig by, men ikke den bedste universitet. Er et godt sted at hygge sig mens man studere.

KU: Stedet omkring føles lidt at man er i et kæmpe fængsel (Sådan har jeg det i hvertfald), men alt i alt er selve universietet genial og et superb sted at studere og udvikle sig... Inkl. det sociale. Minus punktet er nok at stedet og universietet ikke er så moderne end den er i Odense, 

AAU: Har haft 4 venner der har studeret med. på AAU, men de skiftede hurtigt til et andet studie... 

AU: Har hørt at det skulle være godt, og byen skulle gerne være livlig. Har været der, set universietet men ved dog ikke hvordan undervisningen er og evt. hvordan det sociale ér. 

Håber det kan hjælpe lidt. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
02. maj 2015 af Savior123 (Slettet)

Ellers er der altid Howard og Oxford Univsersity ;)


Skriv et svar til: Medicin i Danmark - Hvor?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.