Tysk

Oversættelse fra dansk til tysk - hjælp til rettelser.

28. april 2015 af MatiesDrejer (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej,

Jeg har netop oversat en tekst fra dansk til tysk, men jeg er ikke just et vidunder til den tyske grammatik samt at formulere mig, så kan I evt. hjælpe mig?

Oprindelig tekst:

Hej mormor,
Hvordan har du det? Jeg har det rigtig godt her i Hamborg.
Der er meget at se, og vi har ikke nok tid. Vi bor på et stort hotel midt i byen.
Der er mange mennesker, fordi det er en stor by. Der er ca. 1½ millioner indbyggere.
Vidste du, at der er en stor flod? Den hedder Alster. Der er også en masse broer.
Min mor kan lide Beatles og synes, at det er cool, at de spillede her i byen.
Kan du lide Beatles?

Mange hilsner fra

Oversatte tekst: 

Hallo Oma

Wie bist du? Ich bin gut hier in Hamburg.
Es gibt viel zu sehen, aber wir haben nicht genug Zeit. Wir zur Miete wohnen auf ein großen Hotel im Stadtzentrum. Es gibt viel Mensch, weil es ein groß Stadt ist. Es gibt etwa 1,5 Million Einwohner.
Wusste du, dass es einen großen Fluss ist? Es heiße Alster. Es gibt auch viele Brücken.
Mein Mutter mag gern Beatles und glaube, dass es cool ist, dass Sie hier in die Stadt hat gespielt.
Mag du Beatles?

Viele Grüße aus Matias 

 

På forhånd, mange tak :-).


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. april 2015 af Stygotius

Hallo Oma

Wie (bist du) geht's dir? (Ich bin gut) Mir geht's gut hier in Hamburg.
Es gibt vieles zu sehen, aber wir haben nicht genug Zeit. Wir wohnen zur Miete (wohnen auf ein) in einem großen Hotel im Stadtzentrum/in der Stadtmitte. Es gibt hier viele Leute (Mensch), weil es eine große Stadt ist. Es gibt etwa 1,5 Millionen Einwohner.
Wusstest du, dass (es) ein(en) großer(n) Fluss hier ist? (Es heiße) Er heißt  die Alster. (Es gibt auch) viele Brücken sind auch da..
Meine Mutter (mag gern) hat die Beatles sehr gern und (glaube, dass es cool ist, dass Sie) und findet ihr Auftreten hier in (die) der Stadt (hat gespielt) sehr cool.
Magst du die Beatles?

Viele Grüße (aus) von Matias 


Skriv et svar til: Oversættelse fra dansk til tysk - hjælp til rettelser.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.