Studievalg og videregående studie

Hvilken videregående eller erhvervs uddannelse skal jeg vælge ?

29. april 2015 af LivaAaa (Slettet)

hej alle sammen. Jeg har lige et hurtigt spørgsmål, som jeg håber i kan besvare. Jeg færdiggjorde min gymnsiale uddannelse sidste år, og derfor skal jeg finde ud af, hvad jeg vil nu. Jeg ved ikke helt om, jeg vil læse på Uni, eller om jeg skal noget helt andet (måske tage en erhversuddannelse i stedet for, men så har min gymnsiale uddannelse været spildt....) men mit spørgsmål er så, hvad vil i råde mig til at læse på universitet, eller hvad for en erhvervsuddannelse vil passe til mig, hvis man er en meget selvstændig person? 

Håber i kan hjælpe mig, knus liva :-) 


Brugbart svar (1)

Svar #1
29. april 2015 af Jerslev

#0: Hvad er dine faglige interesser?

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
29. april 2015 af LivaAaa (Slettet)

jeg har altid godt kunne lide noget med tal. Min ynglingsfag var helt klart matematik, da jeg gik i skole. Derudover går jeg meget op i sundhed og motion, hvis det kan hjælpe dig. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. april 2015 af Moderatoren

Tag evt. denne test


Brugbart svar (0)

Svar #4
08. maj 2015 af piabing (Slettet)

Folkesundhedsvidenskab :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
19. maj 2015 af dannysannem

Hvis du er i tvivl om hvilken uddannelse du skal søge ind på, så kunne det måske være en ide for dig at tage på højskole. Jeg ved at mange af vores elever på Rønde Højskole bruger deres ophold til at blive afklaret om interesser og uddannelsesmuligheder.

Der findes mange med hver deres profil. I Rønde har vi fx. fire studieforberedende linjer: Sygepleje og Medicin, Teknologi og Miljø, Pædagogik og Psykologi samt Journalistik.

Tag et kig på http://www.hojskolerne.dk/


Skriv et svar til: Hvilken videregående eller erhvervs uddannelse skal jeg vælge ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.