Matematik

Matematisk statistik

02. maj 2015 af aaaaaz (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej SP

Jeg bøvler lidt med statistik. Er der nogle herinde der sidder med gode noter evt. i form af formelsamling. Jeg har forsøgt at finde noget på nettet uden held. Det jeg finder er ikke så teoretisk.

Tak Tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. maj 2015 af Andersen11 (Slettet)

Måske kan du bruge Studieportalens kompendium i matematik, afsnittet om statistik?

https://www.studieportalen.dk/kompendier/matematik/formelsamling/statistik


Brugbart svar (1)

Svar #2
02. maj 2015 af hstreg (Slettet)

Hvis det er suplerende matrialle til et introduktion kursus i Statistik på Uni, vil jeg forslå Springers The Elements of Statistical Learning. Du burde kunne opstøve den på din universitetes bibliotek, ellers er den også tilgængelig som .pdf hvis du søger efter den på Google.

Og hvis du søger noget matrialle med højt fagligt nivaue, men mindre matematisk stringent. Så vil jeg anbefalde bogen Essential Mathematical Methods for the Physical Sciences. De sidste kapitler i bogen omhandler statistik og sandsynligheds regning.
Den er også tilgængelig som .pdf på Google og formegentligt også på dit uni-bibliotek.


Svar #3
03. maj 2015 af aaaaaz (Slettet)

#2

Hvis det er suplerende matrialle til et introduktion kursus i Statistik på Uni, vil jeg forslå Springers The Elements of Statistical Learning. Du burde kunne opstøve den på din universitetes bibliotek, ellers er den også tilgængelig som .pdf hvis du søger efter den på Google.

Og hvis du søger noget matrialle med højt fagligt nivaue, men mindre matematisk stringent. Så vil jeg anbefalde bogen Essential Mathematical Methods for the Physical Sciences. De sidste kapitler i bogen omhandler statistik og sandsynligheds regning.
Den er også tilgængelig som .pdf på Google og formegentligt også på dit uni-bibliotek.

Jeg har nu set på The Elements of Statistical Learning og den ser rigtig god ud. Mange tak skal du have!


Skriv et svar til: Matematisk statistik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.