Tysk

Tysk oversættelse

03. maj 2015 af HJAV (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej, jeg er gået lidt i stå med en tysk oversættelse til min tyske stil. Jeg vil gerne skrive: " Der sættes højere og højere krav for, hvad man skal kunne og gennemsnittet skal være højt." specielt "hvad man skal kunne" driller mig. 

Er der nogle, som har et godt bud på, hvordan denne sætning kan oversættes, så det giver mest mulig mening? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. maj 2015 af Tyskfødt (Slettet)

Mit bud: Es werden immer höhere und höhere Anforderungen gestellt, was man können muss,/welchen Stoff man (gründlich) beherrschen muss, und der Durchschnitt (bei den Zensuren =karakterer) muss hoch sein.


Svar #2
04. maj 2015 af HJAV (Slettet)

Mange tak, det er i hvert fald der henne ad ;) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
04. maj 2015 af Stygotius

Nej, det er ikke '"der henne" ad. Det er en meget præcis gengivelse.


Svar #4
04. maj 2015 af HJAV (Slettet)

Okay, mange tak :) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. maj 2015 af Stygotius

Der skal nok ikke stå  "immer höhere und höhere", men "immer höhere".

Det må være en fortalelse af Tyskfødt.

Tyskfødt muss sich hier versprochen haben.


Svar #6
04. maj 2015 af HJAV (Slettet)

Okay tak :) 

Er også lidt i tvivl om denne sætning : Derudover  ses de (de unge) også som værende forkælede, der bliver opvartet af deres forældre og dermed ikke lærer at klare sig selv i den virkelige verden, når den tid kommer. 

Har oversat det til: Darüber hinaus werden sie auch vorzeigen als verwöhnt, wie von ihren Eltern aufwarten werden und damit lernen sie nicht Selbständige zu sein. 

Ved godt jeg har undladt at oversætte noget, men giver min oversættelse nogenlunde mening? 


Brugbart svar (0)

Svar #7
04. maj 2015 af Stygotius

Mit forslag:

"Darüber hinaus werden sie als verwöhnte Junge aufgefasst, von ihren Eltern bedient und somit unfähig, in der wirklichen/rauhen  Welt/Wirklichkeit) auszukommen, wenn das sich aktualisiert  ."


Svar #8
04. maj 2015 af HJAV (Slettet)

Okay tak (igen) 


Skriv et svar til: Tysk oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.