Eksamensforberedelse

Forbederedelse til matematik problemløsning?

06. maj 2015 af gukuoge (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Jeg har min sidste skriftlige eksamen i morgen, matematik problemløsning. Er der nogen der har nogle tips & tricks. 

Hvor kan jeg også læse op på det? Hvad er nogle gode formler og sådan at kunne?


Svar #1
06. maj 2015 af gukuoge (Slettet)

Nogle svar? Det haster, det er i morgen! :)


Brugbart svar (1)

Svar #2
06. maj 2015 af Astrid9999 (Slettet)

Jeg tror ikke rigtig, du som sådan, kan læse op på det, måske øve noget af det matematik, du har svært ved. Men man må jo have formelsamling, noter og matemtikbog med, så det kan du jo tage med :-)


Svar #4
07. maj 2015 af gukuoge (Slettet)

#2

Jeg tror ikke rigtig, du som sådan, kan læse op på det, måske øve noget af det matematik, du har svært ved. Men man må jo have formelsamling, noter og matemtikbog med, så det kan du jo tage med :-)

Hey, det gik ok. Der var 6 sider, og jeg kunne de 4 første, men de 2 sidste gik af lort til. Det var tabeller og sådan noget, og cirkler. Hvis jeg fik de 2 sidste sider forkert, er det så udelukket at få 7?


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. maj 2015 af Astrid9999 (Slettet)

Den med tabeller kunne jeg virkelig heller ikke finde ud af, men jeg prøvede bare, selvom det nok er helt forkert. Jeg plejer at sprænge ret mange opgaver over, og jeg får altid 4. Men jeg tror godt du kan få 7, hvis du har de andre rigtige. Hvis du har facit forkert, men noget af udregningen rigtig, kan det stadig give nogle point :-)


Brugbart svar (0)

Svar #6
09. maj 2015 af Mawias

Klik på linket. [http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/PDF11/111011_pointfordeling_FSAMaj_2011_matematik.pdf]

Hvis du 'ruller' ned på bunden af websitet, kan du se hvor mange point det kræver, både i færdighedsregning og problemregning, for at få de diverse karakterer.


Skriv et svar til: Forbederedelse til matematik problemløsning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.