Almen studieforberedelse (AT)

AT Islamisk Stats brug af kommunikation via de sociale medier

07. maj 2015 af Marie854 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Jeg i disse dage ledet efter et emne jeg kunne skrive om i min AT vores hovede emne er Kommunikation. Jeg så her på studieportalen, at der var en der havde taget et emne om islamisk states brug af kommunikation via de sociale medier hvilket jeg fandt intresant, så derfor har jeg også valgt det

Jeg har kombineret fagene Samfundsfag B og Historie A

Men jeg er en smule forvirreret hvordan jeg gerne vil opstille min problemformulering. I historie har jeg tækt mig at redegøre og lave kildekritik og i samfundsfag er jeg ikke helt sikker

Jeg håber en sød person der kan hjælpe mig med at opstille en problemformulering


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. maj 2015 af javad1

Hej Marie. 

Jeg har selv valgt at skrive om Islamisk Stats kommunikation med omverden samt deres muligheder og begrænsninger. Jeg har i modsætning til dig valgt, at kombinere fagene religion C og historie A. I religion, har jeg interviewet to muslimer og i historie har jeg valgt at lave en kildekritik af en tale fra Abu Bakr-albaghdadi.

Min problemformulering lyder således:

Hvorledes bruger Islamisk stat propaganda og med hvilke formål for øje?

Håber det kan hjælpe lidt.

Vh Javad 


Svar #2
11. maj 2015 af Marie854 (Slettet)

Spændende fag du har kombineret, jeg havde også tænkt religion men jeg går kun i 2g skal først have religion næste år. Men jeg havde også tænkt mig at lave en kildekritik af hans "tale" men dog kan jeg ikke rigtig forstå arabisk, har du den evt. på engelsk eller måske dansk hvis det kunne lade sig gøre. Det kunne være et stort hjælp :-)

mvh. Marie


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. maj 2015 af javad1

https://pietervanostaeyen.wordpress.com/2014/11/14/audio-message-by-abu-bakr-al-baghdadi-even-if-the-disbelievers-despise-such/

Her er linket. Du skal helt ned, så finder du oversættelsen på engelsk. :)


Skriv et svar til: AT Islamisk Stats brug af kommunikation via de sociale medier

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.