Generelt

Noget erfaring vedr. HHX?

11. maj 2015 af rebeccaxjensen

Helloo, jeg er endt i en situation som jeg selv finder en smule stressende. 
Planen var at jeg skulle starte på hhx her efter sommerferien, men nu hælder jeg faktisk mellem en hhx og det der tidligere hed en HG-uddannelse.

Jeg ville høre, om nogle kunne fortælle mig hvor meget matematik der er på hhx?
Jeg er har forholdsvis svært ved at forstå, huske og de basale ting indenfor matematik. Bare her i folkeskolen har jeg haft lange kampe med simple regnestykker. Hvordan vil mine chancer se ud på HHX? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. maj 2015 af PSXL

Hvad er dit mål? Og hvad hedder den uddannelse så, som tidligere var en HG-uddannelse?


Svar #2
13. maj 2015 af rebeccaxjensen

Jeg synes ikke jeg har en bestemt mål, men jeg forestiller mig noget indenfor handel. HG- uddannelsen går under den merkantile indgang Kontor, handel og butik nu.

Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2015 af PSXL

#2 Med en HHX kan du i hvert fald nå længere - du kan studere videre på uni, hvis det er det, du vil. 
HG kan man ikke bruge til at blive optaget på uni med (i hvert fald de uddannelser, jeg tænker på), og du kan blive f.eks. kontorassistent, butiksassistent osv. 

Tænker du på at studere på uni?


Svar #4
13. maj 2015 af rebeccaxjensen

Det tror jeg ikke.
Jeg ved der er mulighed for at tage En HG uddannelse som eux nogle steder, og på nogle bestemte linjer.
Men jeg frygter, at på hhx vil jeg have store problemer i matematik - selv på c-niveau. Jeg har altid haft problemer med det, og kan hverken brøker eller procent, og da slet ikke ligninger!

Skriv et svar til: Noget erfaring vedr. HHX?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.