Studievejledning

Frivillig eksamen

12. maj 2015 af Arccossintan (Slettet)

Hej

Hvis man er utilfreds med en årskarakter, kan man så gå frivilligt til eksamen?

Mvh. Emil


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. maj 2015 af OliverHviid

Hvilket fag og hvilken uddannelse er der tale om?


Svar #2
12. maj 2015 af Arccossintan (Slettet)

Uddannelsen er HTX, og faget er Kommunikation/IT, som jeg afslutter nu i 1.G.


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. maj 2015 af OliverHviid

Ah, OK. Det kan jeg desværre ikke hjælpe dig med så. Jeg troede nemlig at der var tale om tysk/ fransk i folkeskolen da man frivilligt kan gå op i de to fag. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. maj 2015 af MaibritG

Nej, det kan du ikke. Dine fag er på udtræk, og skal du og din klasse ikke til eksamen i faget, er det dine årskarakterer, der gør sig gældende.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #5
12. maj 2015 af Arccossintan (Slettet)

Hvis jeg så kommer til eksamen og her får en ny karakter, vil årskarakteren så figurere på mit endelige eksamensbevis?


Brugbart svar (0)

Svar #6
12. maj 2015 af læreridansk (Slettet)

Som udgangspunkt er din årskarakter en samlet vurdering af dig som studerende. Det vil sige din tilstedeværelse, dit engagement og din faglighed. På de fleste studier medbringer man årskarakteren, samt evt, eksamenskarakteren, på dit afgangsbevis. 
Jeg ville gå til din lærer og snakke med vedkommende - om ikke andet så kan du få en begrundelse for karakteren. 


Brugbart svar (0)

Svar #7
12. maj 2015 af MaibritG

Hvis jeg så kommer til eksamen og her får en ny karakter, vil årskarakteren så figurere på mit endelige eksamensbevis?

Ja, den vil fremgå af dit eksamensbevis også. Ellers er jeg meget enig med #6: Kontakt din lærer omkring en begundelse for den karakter, du ikke er tilfreds med. Det ændrer nok ikke på resultatet, men så har du i det mindste fået en idé om, hvor du kunne (kan) forbedre dig.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #8
12. maj 2015 af Arccossintan (Slettet)

.


Skriv et svar til: Frivillig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.