Studievalg og videregående studie

Medicin

13. maj 2015 af Larspeter1 (Slettet)

Hej derude, jeg ville lige spørge om der var nogen der havde lidt erafring med medcin studiet/optagelse i udlandet. 
Jeg er nemlig kommet i den situation at jeg på nuværende tidspunkt ikke tror jeg rammer adgagnskvotienten, mit gennemsnit ligger lige under det jeg skal bruge (0,2-0,3), og hvis det sku ske at jeg heller ikke kunne komme på standby, hvad kunne jeg så gøre?
Det var derfor jeg spurgte ind til udlandet, jeg har hørt af nogle forskellige personer at man kan studiere medicin i udlandet, og det er ikke et problem ift. det danske uddanelsessystem... 
Er der nogen der har det mindste erfaring med det? 

Tak for det! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
13. maj 2015 af PSXL

Må jeg spørge, hvorfor du ikke valgte at søge kvote to i år? 


Svar #2
13. maj 2015 af Larspeter1 (Slettet)

Det har jeg også gjort, jeg var oppe i optagesesprøve i Odense, men kunne ikke rigtig søge kvote to i andre universiteter, jeg har nemlig ikke nogen anden erfaring eller noget lign. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. maj 2015 af PSXL

#2 Okay, super. Så er du vel også nervøs for svaret ligesom jeg er. Er det første gang, du søger?

Du kan komme ind i f.eks. Polen, Rumænien tror jeg vidst også, Tyskland og andre lande. Nu kan jeg ikke helt huske de forskellige universiteter, men nogle af uddannelserne udbydes på engelsk. Så skal du også huske, at de fleste steder skal du betale for selve uddannelsen, og man skal også lige sikre sig, om man overhovedet kan få SU med, når man tager uddannelsen. 

Hvordan er dit kvote to-faggennemsnit?


Brugbart svar (0)

Svar #4
13. maj 2015 af OnceUponATime

Hvordan kan du vide, at du er 0,2-0,3 under gennemsnittet? Hvad er dit snit da, om jeg må spørge?

I Polen kan man vist få SU med. Der er to universiteter der accepterer studerende. Du skal dog betale en sum, som svarer til omkring de 100.000 kr pr år eller semester. Kan ikke huske det helt præcist. Der er en hjemmeside jeg læste det på. Jeg fik adgang til hjemmesiden, vist nok, gennem et af studieportalens reklamer øverst på siden.

I Tyskland udbydes studiet på tysk. Så det er nok ikke så optimalt. Men Polen og Rumænien er de steder, hvor man kan læse medicin, og endda få SU'en med, så vidt jeg husker. Jeg vil gøre et forsøg på at finde hjemmesiden.

-----

Red: Fandt hjemmesiden. Hvis du søger grundigt, kan du både finde medicinstudier, hvis du allerede er igang med uddannelsen, samt medicinstudier, hvis du ønsker at uddanne dig i udlandet (dvs. direkte efter gymnasiet). Læs mere på hjemmesiden, også omkring SU'en.

http://www.studentum.dk/udlandsstudier/Medicinstudier__d3508.html


Skriv et svar til: Medicin

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.