Almen studieforberedelse (AT)

AT - bioteknolgi og samfundsfag

14. maj 2015 af Daisyangel (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa

Jeg er i gang med AT, og mit hoved emne er "Mad og Mennesker", hvor jeg så har valgt og fokusere på GMO grøntsager. Jeg har lavet min problemformulering og et par problemstillinger, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal finde analyserende problemstillinger til det her emne, og hvilke metode jeg skal bruge i de her to fag: bioteknologi og samfundsfag. Håber i er søde og kan hjælpe mig

Her min indledning og problemformulering

Indledning: Genmodificering af planter giver os i dag rig mulighed for at producere grøntsager, som opfylder særlige behov. Genmodificering betyder, at man ændrer på generne inde ved plante organismens DNA. Man overfører en positiv egenskab ved én organisme til en anden organisme, og på den måde er vi i dag, i stand til at fremstille grøntsager som opfylder særlige behov. Jeg ønsker at undersøge hvad vi kan bruge den her teknologi til, og hvad den reelt kan levere.

Problemformulering: Hvordan bruges den her genteknologisk metode til at løse problemet, hungersnød i Den Tredje Verden, og hvordan pårvirker det menneskets levevilkår?

I må gerne sige til hvis jeg skal rette noget i min problemformulering eller indledning


Skriv et svar til: AT - bioteknolgi og samfundsfag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.