Fransk

Afsluttende handling fransk

14. maj 2015 af logawbjpgv< (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Mon frère et moi jouions à la balle pendant que mes parents ont préparaient le repas.

Det er jo en afsluttet handling, men det er samtidig også beskrivende. Vi spillede, vi forberedte. 

Skal man bruge passé composé eller l'imparfait i denne sætning? 


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. maj 2015 af NickNemeth (Slettet)

har i virkelig haft så svært fransk i 9. Klasse? Jeg er den bedste i min klasse, og også en af dem, der følger mest med i timen, og alligevel har vi kun haft om passé composé... :)

Svar #2
14. maj 2015 af logawbjpgv< (Slettet)

Altså jeg får også 12 i fransk, men vores lærer har lige introduceret os til det her med om man skal bruge førnutid eller datid, og det kan være ret svært nogle gange :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
15. maj 2015 af NickNemeth (Slettet)

Kan jeg godt forstaa :)

Brugbart svar (0)

Svar #4
16. maj 2015 af french doctor

Hej

>Mon frère et moi jouions à la balle pendant que mes parents ont préparaient [Her er du kommet til at blande passé composé og imparfait sammen. Det er kun ved passé composé, at du bruger et hjælpeverbum - her avoir. Imparfait klarer sig uden] le repas.

Hvis du googler "imparfait eller passé composé" får du en del hits, hvor forskellen mellem de to datier forklares.

Det er lidt bøvlet at forstå i starten, men hvis du læser om det på flere forskellige sider og tager noter, så begynder du at se lyset.

Lån eller køb evt "Fransk øvehæfte II - for fortsættere" fra Forlaget Sprogbøger - her er mange fine øvelser om bl.a. imparfait og passé composé.

Bonne continuation.

Sincèrement

Thomas

- - -

Sincèrement Thomas


Brugbart svar (0)

Svar #5
16. maj 2015 af Kristel26 (Slettet)

Hej, 

Jeg er tutor og tilbyder både fransk og engelsk eksamenshjælp hvis du går i folkeskolen, gymnasium eller på videregående uddannelse (vi kan mødes fysisk eller over skype). 

Du er velkommen til at kontakte mig på [email protected] hvis du er interesseret i at høre mere.

Kh Kristel 


Skriv et svar til: Afsluttende handling fransk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.