Geografi

FSA Geo fejl i rettevejl.

16. maj 2015 af Keya (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa :)

Er det bare mig, eller er der en fejl i opgave 3?

http://www.uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Folke/FP15/Retteark/150513%20GEO_G1_FACIT.pdf

På forhånd tak :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. maj 2015 af Therk

Opgave tre om naturlig drivhuseffekt? Jeg kan ikke se nogen fejl!


Svar #2
17. maj 2015 af Keya (Slettet)

Pil nr. 1= Udstrålingen fra jorden absoberes af atmosfærens drivhusgasser- Den er korrekt

Pil nr. 2=Solstrålingen absorberes af Jordens overflade - Det er jeg ikke enig i, den reflekteres da?

Pil nr. 3= Solstrålingen passerer atmosfærens drivhusgasser- Heller ikke enig, den absoberes da af jordens overflade?

Pil nr. 4= Solstrålingen refl ekteres af Jordens overflade- Også uenig her, den passerer da atmosfærens drivhusgasser?


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. maj 2015 af Therk

Hvad sker der ved det enkelte tals placering på figuren?

Jeg tror du bliver snydt af pilene.

Nr. 2: Her absorberes noget af solstrålingen - resten reflekteres (se farveændringen)

Nr. 3: Ved tallet passerer solstrålerne igennem drivhusgasserne og fortsætter mod jordens overflade (hvor noget af det så absorberes og resten reflekteres - se nr. 2)

Nr. 4: Her reflekteres al sollyset - se hvordan der ingen farveændring er - det skal forstås som om at det spejles væk.

Du er nok desværre kommet til at forholde dig til pilene og ikke tallenes placering.


Svar #4
17. maj 2015 af Keya (Slettet)

Ja, okay :)

Nu forstår jeg hvad du mener :P Det er da bare enn lidt dum måde at vise det på... Der røg 12-tallet desværre :(


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. maj 2015 af Therk

Hmm, hehe. Desværre! :)


Svar #6
18. maj 2015 af Keya (Slettet)

Hehe, den var lidt træls :P

Jeg siger tusinde tak for hjælpen :D


Skriv et svar til: FSA Geo fejl i rettevejl.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.