Studievalg og videregående studie

Erhvervsøkonomi/ledelse på SDU eller CBS?

16. maj 2015 af Brauer96 (Slettet)

Hej, jeg tænker at jeg gerne vil arbejde i en stor virksomhed her i Danmark eller internationalt hvor at jeg ville starte småt, måske som en projektleder eller noget, og så arbejde mig op indtil jeg når en stor lederposition. Eller starte min egen virksomhed. Ihvertfald et job der er lukrativt.

Jeg skal vælge studie her indenfor et par måneder og jeg er stadigvæk ikke helt sikker på hvilket studie jeg burde vælge og hvor. Jeg har prøvet at spørge forskellige studievejledere, men de har ikke rigtigt besvaret mine spørgsmål.

Så hvilket studie burde jeg vælge, erhvervsøkonomi (almen), erhvervsøkonomi (Business management), erhvervsøkonomi (International business) eller noget helt fjerde. Og burde jeg kun gå på CBS (jeg bor i odense) eller SDU, eller burde jeg tage bachelor på SDU og kandidat på CBS?

Leder efter alle der kan besvare eller bare hjælpe mig lidt på vej til et valg :D

Mvh. Sebastian


Brugbart svar (0)

Svar #1
16. maj 2015 af Stats

International business (men du kommer nok ikke ind..)

Hvorfor vælger du ikke med hjertet? De næste 45-50 år skal du arbejde, hvilket betyder, at det skal være et arbejde du ikke køre død i..

(ellers så prøv med ledelse)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
16. maj 2015 af Brauer96 (Slettet)

Smatty

Jeg syntes at det er svært at vælge med hjertet når jeg ikke kender til de forskellige uddannelser, jobs osv


Brugbart svar (0)

Svar #3
16. maj 2015 af Stats

Hvad interessere dig?

- Sprog?
- Tal?
- Mennesker?
- Diskussioner?
- Virksomheder?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #4
16. maj 2015 af Brauer96 (Slettet)

Mennesker interesserer mig, at overkomme problemer (problemsolve), virksomheder og at tjene rigtig gode penge, det interessere mig :)


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. maj 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hvorfor ikke ingeniør?


Svar #6
17. maj 2015 af Brauer96 (Slettet)

Det ved jeg ikke, kender egentlig ikke til fordele og ulemperne ved det. Kender du til nogle?


Brugbart svar (0)

Svar #7
17. maj 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Ingeniører arbejde med at løse problemer, hele tiden. Dertil kommer at de finder arbejde i såvel små som store virksomheder. De arbejder meget med ledelse, men endnu vigtigere; overblik! Se et udpluk at stillinger her: http://www.jobfinder.dk/jobs/

Nå ja, i øjeblikket er startlønnen ret høj, der er mangel på ingeniører overalt og det kan læses flere steder.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Erhvervsøkonomi/ledelse på SDU eller CBS?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.