Engelsk

engelsk mundtlig eksamen

19. maj 2015 af shabanaa (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej 

Jeg skal op til mundtlig engelsk. Er der nogen som kan fortælle hvilke tekster I har været oppe i?

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. maj 2015 af OnceUponATime

Jeg var oppe i emnet Euthanasia. Trak en tekst der hedder Terminal af Nadine Gordimer, tror jeg nok hun hed.

Men det var sidste år, og ikke alle har de samme tekster, så jeg formoder ikke at du har samme emne :)

Men vi havde emner som Obesity, Horror, Crimefiction, Global English, Australia og Imperialism and Multiculturalism.. For at nogle nogle få :P


Svar #2
19. maj 2015 af shabanaa (Slettet)

Jeg har emnerne: 

- humor 

- The dark side

- South Africa

- Romanticism

- Reality and the spectator 

Vil bare meget gerne læse nogle eksamenstekser om de her emner :)


Svar #3
19. maj 2015 af shabanaa (Slettet)

Og hvad ville være relevant at snakke om? 

Hvordan skal min disposition fx se ud? 


Brugbart svar (1)

Svar #4
19. maj 2015 af OnceUponATime

Din disposition?

Du har vel engelsk B? Mundtlig eksamen?

Du trækker en tekst til eksamensdagen og har en time til at analysere den.. Hvis du går på STX, altså.

Men jeg forberedte mig til den mundtlige ved at lave et notehæfte til de forskellige emner. Til hvert emne skrev jeg, hvad der karakteriserede hvert emne. Dvs. det der karakteriserede hver tekst inden for dette emne. F.eks. i emnet euthanasia, så er der både active og passive euthanasia. Herudover skrev jeg nogle specifikke begreber som er gode at bruge til hvert emne. Til sidst skrev jeg titel og forfatter til hver tekst vi har læst og film vi har set, og budskabet. Når jeg så trak en tekst inden for et af emnerne, kunne jeg redegøre for emnet i det hele taget og hvad der karakteriserer teksten og dens tema. Til sidst brugte jeg alle de tekster vi har læst om under samme emne, til at perspektivere min tekst til. Nemlig budskabet eller bare temaet.

Nogle af teksterne havde ikke nødvendigvis samme budskab som den tekst jeg trak til eksamen, men de havde alligevel samme tema/emne. Derfor kunne jeg bare perspektivere til teksten ved at sige, at den omhandler samme tema eller emne.

Held og lykke med din eksamen! :)


Svar #5
21. maj 2015 af shabanaa (Slettet)

Mange tak for hjælpen!


Skriv et svar til: engelsk mundtlig eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.