Studievejledning

Optagelse

20. maj 2015 af OnceUponATime

Hej

Hvordan er det, at man finder ud af, om man er optaget på en videregående uddannelse?

Kan det passe, at man skal ind under hver eneste universitets hjemmeside og logge ind, for at få svar?
Kan man ikke se det et samlet sted?


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2015 af K92H (Slettet)

 Jeg tror det er forskelligt fra optagelsessted. Nogle steder sender de en mail, og andre steder har de et login system. Du burde i det mindste have fået en mail med informationer. 


Svar #2
20. maj 2015 af OnceUponATime

Jeg har fået en mail.. eller flere mails.. svarende til alle de ansøgninger jeg har sendt.

Men når tiden så er inde, og vi skal tjekke om vi er kommet ind på en videregående uddannelse, og i så fald hvilken og hvilket sted... kan det så virkelig passe, at man skal logge ind på hver eneste universitets hjemmeside for at tjekke om man er kommet ind der... Er der virkelig ikke en anden måde?


Brugbart svar (0)

Svar #3
20. maj 2015 af K92H (Slettet)

Som sagt, så er det forkselligt fra optagelsesstedet. Da jeg eksempelvis søgte Journalistik på Syddansk Universitet, skulle jeg selv logge ind på deres hjemmeside, hvorimod jeg på Journalisthøjskolen modtager en mail, og ikke skal logge ind nogle steder.


Svar #4
20. maj 2015 af OnceUponATime

Hmm.. okay, stadig ret træls og forvirrende ;)


Skriv et svar til: Optagelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.