Engelsk

Engelsk outline

20. maj 2015 af BatoolAli (Slettet) - Niveau: 9. klasse
Hej! Er der nogen som kan hjælpe mig med min outline? Overemnet er "Apartheid" og underemnet er "Racism"

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. maj 2015 af sims10000 (Slettet)

-Jeg ville kigge på den danske kultur i forhold til udlændingepolitik (Eksempler er venstres skønne skønne skønne Inger Støjbjerg og partiets lovforslag om at ekskludere bestemte lande fra at modtage asyl, Dansk folkeparti, danskernes parti (MEGET INTERESSANT) osv.). 

-Man kan også kigge på USA og de relevante sager om mørkhudede personer, der er blevet skudt af politiet.

-Man kan kigge på definitionen på rascisme (Hvad skal der til, før du med god grund må kalde en mand racist - Pia Kjærsgaard har haft en retssag omkring det engang her i Danmark, men også internationalt er det interessant).

-Sveriges forsøg på at gøre alt så rent som muligt (Negerboller, Negerkongen i Pippi Langstrømpe og lignende, er ikke noget vi siger).

-Ulige behandling i forhold til boliger, arbejde og udannelse.

Der er rigtigt mange forskellige emner at tage fat i. Jeg ville hoppe på noget generelt etisk, politisk eller nyhedsbaseret (skyderi) og fokusere på noget af det. Alt for meget til 5-10 minutters fremlæggelse (Kan ikke huske længden).

Mvh. Simon Hansen - http://pizzastenen.dk/bagesten/


Skriv et svar til: Engelsk outline

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.