Bioteknologi

Lige været op til eksamen

21. maj 2015 af OnceUponATime - Niveau: A-niveau

Hej!

Jeg har lige været op til den skriftlige bioteknologieksamen der blev afholdt i dag.

Jeg troede, at jeg havde klaret mig godt... indtil jeg kom ud af lokalet selvfølgelig og min klasse begyndte at tale om, hvordan de hver især har besvaret opgaverne... Så synes jeg bare, at der dukkede en masse forkerte svar op i min besvarelse...

Derfor ville jeg spørge om nogen, der føler de har nogenlunde de rette kvalifikationer, ville læse min besvarelse igennem, og ikke nødvendigvis rette, men bare påpege hvor jeg har svaret forkert og hvor jeg har svaret rigtigt, og måske give et karakterbud. Jeg sender også spørgsmålene og figurerne.

Jeg har bare brug for at vide, at det gik ok nok. Ifølge min klasse har jeg svaret på 5 forkert ud af 15 spørgsmål.. og det er jo reeeet så mange...


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2015 af aee4bd941f8b4d9e39210c06c44fcb71 (Slettet)

Kom med den, så læser jeg den gerne igennem. Syntes selv jeg har en rimelig ide om hvordan de forskellige spørgsmål skulle besvares.

Brugbart svar (1)

Svar #2
21. maj 2015 af ramobaro

Ojgij5 

Kunne du måske oplade din besvarelse så man kan sammenligne?


Svar #3
21. maj 2015 af OnceUponATime

I lyder som om, I selv har spørgsmålene, så jeg går ud fra, at det er nok at oploade mine svar, ellers må I lige sige til.

Det ville være dejligt, hvis I også havde lyst til evt. at oploade jeres svar, så kan vi som sagt sammenligne vores. Men min er selvfølgelig slet ikke god, har jeg på fornemmeren...

Jeg ville være glad, hvis jeg kunne høre fra jer igen..

Vedhæftet fil:biotek eksamen......docx

Brugbart svar (1)

Svar #4
21. maj 2015 af ramobaro

Jeg føler heller ikke min er god, og den er sikkert præget af en del fejl. Men her er den så i også kan sammenligne. 

Jeg er klar over jeg har svaret forkert i opgaven med bjerrumdiagrammet hvor man skulle bestemme andelen af glutamat :/

Jeg valgte forresten at lave opgave sæt 4. 

Vedhæftet fil:eksamen i Biotek .pdf

Svar #5
21. maj 2015 af OnceUponATime

#4 Det var såmænd interessant. Vi har svaret nogenlunde ens, med den forskel at jeg har valgt at lave 3'eren, og du har lavet 4'eren ;)

I opgave 2.4 med bindingstyper tænkte jeg at det både kunne være ionbindinger og hydrogenbindinger, men jeg blev så forvirret, og endte med ligesom dig kun at skrive peptidbindinger. Men det fik jeg at vide af de andre er forkert, og at jeg burde have skrevet ionbindinger og hydrogenbindinger :(

I 1.5 mente jeg at skrive det samme som dig, men jeg var ikke særlig god til at formulere mig, desværre haha :P Men det er i vel bedre til at fortælle mig: forstår I hvad jeg mener med mit svar til opgaven? haha :D

I det mindste er biotek afsluttet. Dumme, dumme biotek. Bøgerne er afleveret, og papirerne burde brændes, men jeg er meget miljøfikseret, så de får nok lov til at blive genbrugt... haha :D

Jeg kan måske nyde følelsen af at rive papirerne i stykker.. hahaha! :D


Brugbart svar (1)

Svar #6
21. maj 2015 af ramobaro

OnceUponATime

Jeg har set din igennem. Jeg synes din besvarelse er god ud fra hvad jeg kan se i opgavesæt 1 og 2 :)

Kan dæsverre ikke vurdere 3 da jeg selv lavede 4. 

Synes ik ud fra opgave sæt 1 og 2 at du skal være bekymret. Jeg svarede selv ikke på to opgaver. 

Og havde fejl i opgaven med bjerrumdiagrammet, og er ret sikker på du har ret mht. 85 %, da min lærer også sagde noget i den stil. 


Svar #7
21. maj 2015 af OnceUponATime

#6 Tak marobaro, men jeg har desværre lavet 1.4 forkeret og mener at 1.5 er ikke formuleret grundigt nok, sammenlignet med dit ihvertfald. Herudover tror jeg også at 2.3 er forkert. Og jeg fik at vide, at 2.4 er forkert. Og opgave 2.5 (den sidste halvdel med at forklare hvorfor mutationen kan have en effekt i bindingslommen for glutamat) der skulle jeg vidst have skrevet at en ændret aminosyrer også ændrer på strukturen i lommen, og glutamat får herved ikke mulighed for at binde sig. Hm...

Og det er jo kun besvarelsen af 1 og 2.... Og jeg har allerede omkring 4 forkerte :(


Brugbart svar (1)

Svar #8
21. maj 2015 af ramobaro

Ja ahahhaa der rigtigt. Synes ikke du skal være bekymret, og ja det er dejligt at det er overstået! 


Brugbart svar (1)

Svar #9
21. maj 2015 af ramobaro

1.5 prøvede jeg bare at fylde den ud med at sige hvad dna-sekventering er, synes ellers vi mener det samme :)


Brugbart svar (1)

Svar #10
21. maj 2015 af ramobaro

Det går nok. Husk man får også lidt point hvis man har tænkt i den rigtige retning. Du skal ikke være bekymret :) 


Svar #11
21. maj 2015 af OnceUponATime

#10 Gør man det? :D Det vidste jeg virkelig ikke. Anywho, må ønske dig held og lykke med de andre eksamener og karakteren i biotek eksamen der er i vente ;)


Brugbart svar (1)

Svar #12
21. maj 2015 af ramobaro

Det sagde min biotek lærer til mig :)

Tak og ilm! 


Brugbart svar (0)

Svar #13
22. maj 2015 af ejejejej (Slettet)

Jeg var også oppe! Mht. 1.4 fik jeg et andet resultat, jeg oversatte nemlig nucleotiderne til deres korresponderende base, hvorved jeg fik det modsatte af dig OnceUpon.. :)


Svar #14
22. maj 2015 af OnceUponATime

#13 Jamen det var da godt du gjorde det, for det var netop det man skulle :)


Brugbart svar (0)

Svar #15
22. maj 2015 af ejejejej (Slettet)

Er det rigtigt? fedt! :D Jeg troede ellers det var forkert, men så læste jeg i teksten, at der stod basesekvensen på pladen og så kiggede jeg på tegningen, hvor det var den eneste, der hang fast på pladen... lol :)


Skriv et svar til: Lige været op til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.