Eksamensforberedelse

BAGGRUNDS ARTIKEL

21. maj 2015 af kathrineknoth (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej. Jeg er en pige på 17 år, som gåri 10 klasse (IKKE PÅ EFTERSKOLE). Jeg er netop i gang med forberedelse til mundtlig dansk eksamen, og har virkelig brug for hjælp.

Jeg har trukket emnet når livet slår et sving, hvor jeg selv måtte vælge prøvetekst, men med udgangspunkt i noget der har været på pensummet. Jeg har valgt en artikel der har været bragt i ekstra bladet lørdag d. 29 marts 2014 ved navn I et par sekunder er jeg glad, som handler om en kvinde ved navn Mette Lund, som har gjort skade på sig selv siden hun var 14 år og i den dag idag er hun 21 eller 22 år gammel, i artiklen står der 21, den beskriver omkring det hun har måtte gå igennem for at få den rette hjæp, og hvordan kommunen har svigtet hende og overladt hende til sig selv. Jeg mangler kun hvilken type avis ekstrabladet er, og hvad en baggrunds artikel er. Jeg har afleveret synopse her i sidste uge. Jeg er næsten færdig med analysen, men mangler kun de her ting her, har vedhæftet et bilag, så i kan se hvad jeg har skrevet indtil videre.

Håber virkelig i kan hjælpe.

Knus og kram fra en eksamensangst pige..


Brugbart svar (0)

Svar #1
21. maj 2015 af Moderatoren

Du kan slå ordet "baggrundsartikel" op i en ordbog og få en definition.

Ekstra Bladet er det man kalder en tabloidavis. Altså en sensationsavis. 


Svar #2
21. maj 2015 af kathrineknoth (Slettet)

tusind tak det vil jeg gøre.

og tak mange tusind tak, men ja hvad betyder så tabloidavis og sensationsavis?


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. maj 2015 af Moderatoren

Sensationsavis kan du også slå op i en ordbog:) Fx. ordnet.dk

Men det ligger meget i navnet - Tænk også på Ekstra Bladets "spisesedler" ved kiosker osv. 


Skriv et svar til: BAGGRUNDS ARTIKEL

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.