Bioteknologi

MIchalies-Menten konstanten

22. maj 2015 af fiji88 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej derude!

Kan ikke lgie finde det på nettet, så jeg tænkte, hvorfor ikke spørge her? Er der nogen der ved, hvad definitionen af en høj KM-værdi er og af en lav KM-værdi, hvis værdien er blevet angivet i mg/mL? Min oplyste KM-værdi er 3,5mg/mL, men har ingen anelse, om det er højt eller lavt.

Tak på forhånd! :-)


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. maj 2015 af Soeffi

Hvordan lyder den originale opgave?


Svar #2
22. maj 2015 af fiji88 (Slettet)

Altså, det er min SRO, og jeg skal sætte mit enzym (xynalase-11) i forhold til Michaelis-Menten ligningen, selv om jeg ikke har alvet et forsøg. Derfor fandt jeg KM-værdien for xynalase-11 med substratet xylan, som var 3,5mg/mL. Derefter ville jeg finde u daf, om værdien defineres som høj eller lav, så jeg kan fortælle noget om mit enzyms substratbinding, men jeg har kun kunne finde en definition af høj og lav KM-værdi, hvor den var defineret i M (mol/L). Da det er mg/mL, kan jeg altså ikke definere Km-værdien tom høj eller lav. Derfor, hvis der var nogen der kendte til den gennerelle definition af, hvornår en KM-værdi var høj og lav i mg/mL, ville det være yderst nyttigt. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. maj 2015 af Soeffi

Jeg er ikke sikker på, hvad man skal søge på, men der findes en del videoer om Michaelis-Menten på Youtube dog mest på engelsk.


Svar #4
22. maj 2015 af fiji88 (Slettet)

Jeg har søgt i diverse databaser, youtube og bare almindelig google-søgning, og jeg kan ikke finde noget om, hvornår en KM- værdi er høje eller lav. :-(


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. maj 2015 af Anxyous (Slettet)

Hvis du ved, hvornår en KM-værdi er høj eller lav med andre enheder, kan du bare omregne enhederne.


Skriv et svar til: MIchalies-Menten konstanten

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.