Dansk

Sproglig fornyelse

22. maj 2015 af Katten12345 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der andre end mig, som skrev sproglig fornyelse til skriftlig dansk eksamen i dag? Eller er der nogen som tilfældigvis har læst Morten Brasks #SlipNuSprogetFri, der kan fortælle mig, hvad min opgave ca. ligger til? Er nemlig temmelig nervøs for, hvordan det er gået.. 

Jeg ved godt, at der er en del kommafejl og 2-3 slå/stavefejl. 


Svar #1
22. maj 2015 af Katten12345 (Slettet)

Hov, den blev vist ikke vedhæftet.


Brugbart svar (0)

Svar #2
22. maj 2015 af Stygotius

Slåfejl og stavefejl er to helt forskellige ting og skyldes helt forskellige ting..


Svar #3
22. maj 2015 af Katten12345 (Slettet)

Det ved jeg bestemt godt :-) det er bare slåfejl, men kom tol at skrive læren i stedet for læreren, hvilket var en slåfejl, men nok anses som en stavefejl fra lærerens side :-)

Brugbart svar (0)

Svar #4
22. maj 2015 af abdulhey (Slettet)

Hed den ikke sproglig forståelse? Fuck hvor er jeg dum... skrev det i min titel...


Brugbart svar (0)

Svar #5
22. maj 2015 af abdulhey (Slettet)

Hvor meget tror I det trækker ned.


Brugbart svar (0)

Svar #6
22. maj 2015 af Yofo (Slettet)

#5 Det er vist ikke særligt velset at skrive den forkerte titel. Men nu ved jeg det jo ikke med sikkerhed, og måske bærer de over med titlen hvis du har skrevet en god kronik :)


Svar #7
23. maj 2015 af Katten12345 (Slettet)

#5 - Jeg tror ærlig talt ikke det kan gøre det helt store. Selvfølgelig giver det et dårligt indtryk, men hvis kronikken er god, tror jeg ikke det gør noget. Hvis den ligger på grænsen mellem to karakterer, tror jeg godt, det kan være den afgørende faktor. :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #8
21. april 2018 af fdsfsdfds (Slettet)

Hvilken karakter fik du?


Brugbart svar (0)

Svar #9
21. april 2018 af Stygotius

At skrive "læren" i stedet for "læreren" har INTET at gøre med en slåfejl. Det er en stavefejl, som bygger på uvidenhed.


Svar #10
22. april 2018 af Katten12345 (Slettet)

fdsfsdfds: Jeg fik 7 :-) 

Stygotius: I dette tilfælde var det en slåfejl. :-) Jeg ved udemærket godt, hvornår man skal skrive "læreren", og hvornår man skal skrive "læren", men i kampens hede tastede jeg forkert, og fejlen var det første, der sprang mig i øjnene, da jeg gik hjem og læste den igennem. :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #11
22. april 2018 af Stygotius

Tja, du viser i hvert fald ikke at du kan stave,  -heller ikke ved at stave "udmærket "  rigtigt.

At "taste forkert"  betyder i øvrigt at ramme en forkert tast der ligger  i nærheden af den rigtige    såååå........


Skriv et svar til: Sproglig fornyelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.