Fysik

fysik A-niveau Skriftlig Eksamen

24. maj 2015 af royal11 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Er der nogen der ved hvor meget tekst der egentlig skal står i skriftlig eksamen i fysik?

Fx. må man henviser til opgavesættet ved bare at "Opgave 1A - Løbehjul" og så bare lave en skitse med værdier på og så regne det man skal ellers skal alt tekst fra opgavesættet omformuleres og skrives ??


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. maj 2015 af anonym000

Ad "alt tekst fra opgavesættet omformuleres og skrives" nej, det skal du ikke.

Eks:

a) Bestem spændingen.

Så skriver du: "Bestemmer spændingen vha. Ohms 1. lov: U=RI". Du indsætter talværdierne, får et resultat som skal angives med de korrekte antal betydende cifre. Slut.

- - -

...............


Svar #2
24. maj 2015 af royal11 (Slettet)

hvad med matematik? er det egentlig oka at tage et screenshot af tekst+figur og så bare besvare?


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. maj 2015 af anonym000

I matematik skal du gøre det samme plus fortolke hvad resultatet bekriver. Så skriver du fx "Dvs. at for hver gang der går 30 min halveres mængden af ....". 

I fysik behøver du jo ikke dette, der er det klart hvad det er resultatet betyder. Så behøver man ikke at skrive "Dvs. sspændingen er 3 ohm.", det kan man jo bare se ved "U=3 ohm"

- - -

...............


Svar #4
24. maj 2015 af royal11 (Slettet)

så man må godt regne med at censor har opgavesættet, når han/hun retter opgaven? synes tit min lærer siger at der skal masser af tekst til...


Brugbart svar (0)

Svar #5
24. maj 2015 af anonym000

Der skal være den tekst som viser hvad du tænker. Alt andet er ligegyldigt. Jeg var selv op i mat A og fys A, fik 12 i begge eksamener. Så du kan roligt stole på mig.

Jeg har vedhæftet et eksempel på en besvarelse som er nok til et 12-tal. Jeg har desværre ikke de tilhørende opgavertekster.

- - -

...............


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. maj 2015 af anonym000

Ja, censor sidder med opgavesættet.

- - -

...............


Svar #7
25. maj 2015 af royal11 (Slettet)

tak for det mester ;)


Skriv et svar til: fysik A-niveau Skriftlig Eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.