Dansk

Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )

25. maj 2015 af kathrineknoth (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej er der nogen der kender til  og har læst denne artikel grundigt? : http://www.lmsnyt.dk/Files/sk%c3%a6re%20smerten%20v%c3%a6k%20EB_31032014.pdf (i et par sekunder er jeg glad). Det er den artikel jeg skal snakke om under min mundtligt dansk eksamen i næste uge, og har brug for ALT hvad i ved om den artikel, ISÆR hvad i mener budskabet er, for min lærer mener at jeg ikke fortæller noget om budskabet, og at jeg skal dybere ned i teksten hvad det angår.

Her er hvad jeg har skrevet indtil videre under punktet budskad (vedhæftet bilag) , men jeg har brug for noget der går ind og berører noget dybt i teksten, og virkelig dykker dybt ned i den og fortæller om budskabet, jeg ved ikke hvad jeg mere skal skrive, og min lærer som jeg skrev tidligere mener ikke at det jeg har skrevet er nok til dette punkt, jeg mangler at gå dybere ned, men jeg aner ikke hvordan og hvad hun mener?

HAR VIRKELIG BRUG FOR JERES HJÆLP HURTIGST MULIGT

- TAK PÅ FORHÅND.


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2015 af Stats

I nogen tilfælde behøver der ikke at være et budskab... Det kan også godt være, at det bare er en god historie

Indtil videre har jeg fået et indtryk af, at det kan være en informationskampagne EB har sat i værk

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2015 af Stygotius

En  artikel er ikke en historie. Den vil altid have et budskab at fortælle.

En artikel er sagprosa, .-ikke skønlitteratur.


Svar #3
25. maj 2015 af kathrineknoth (Slettet)

Tusind tak for svarene. Min lærer siger at det er en baggrundsartikel så det holder jeg fast i, men det er mere hvad er budskabet i denne artiklen, for jeg har knoklet så meget med dette at jeg bare har forvirret mig selv og fået mig til at komme i tvivl. Min lærer siger at der er et budskab, hvilket jeg er 100 % klar over men jeg har læst denne artikel utallige gange men jeg kan stadig ikke finde budskabet i den.


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. maj 2015 af Stats

Hvem er afsenderen? Hvem er målgruppen?

Hvilket budskab har afsenderen til målgruppen?

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Hvad er budskabet til denne artikel? (i et par sekunder er jeg glad, ekstra bladet )

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.