Studievalg og videregående studie

Gymnasievalg

25. maj 2015 af Mads1698 (Slettet)
Hej
Jeg er en dreng på 17 der bor i Hvidovre.
Efter sommerferien skal jeg på gymnasiet,
Problemet er bare det at jeg ikke er kommet ind på min 1 prioritet (christianshavns gymnasium)
Jeg er heller ikke kommet ind på nogle af mine andre prioriterer og er derfor endt på Hvidovre gym.
Jeg vil virkelig ikke gå på Hvidovre, og er derfor i tvivl om hvad jeg skal gøre nu.
Er der nogen der har nogle erfaringer eller ved hvad man kan gør i sådan en situation?
Jeg ved at der er mulighed for at skifte gymnasium efter grundforløbet, men jeg har ike lyst til at gå på Hvidovre gym i et halvt år.
Jeg tænkte at man kunne ringe til nogle gymnasier i løbet af de første par uger og høre om der er kommet plads, eller muligvis komme på venteliste.
Er der nogle der har erfaringer mht. Dette emne, eller bare nogle gode råd?

På forhånd tak.

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. maj 2015 af OnceUponATime

Ja, du kan ringe til nogle gymnasier og sige at du er interesseret, og om det er muligt at skifte over til deres gymnasie. Men det kan du kun få lov til, hvis der er plads. Idet du ikke er kommet ind på nogle af dine øvre prioteringer, betyder det, at der ikke er plads.

Derfor må du bide det i dig og gå på Hvidovre gym og ringe til et andet gymnasie og spørge om du kan stå på en venteliste så du kan flytte gymnasie ligeså snart der er plads derover.

Eller du kan tage en Hf eller HTX eller hvor der ellers er plads.

Dengang jeg skulle starte, blev jeg interesseret i en HTX uddannelse, og ringede ind til et HTX gymnasie og spurgte om de havde plads, for jeg var interesseret. Og det havde de, og de var så venlige og imødekommende. Jeg endte dog med at blive, hvor jeg var, fordi jeg ikke turde tage en HTX, hvor der var meget matematik. Jeg har så fortrudt mit valg. STX er lort.. men det er en helt anden historie...

vh.


Skriv et svar til: Gymnasievalg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.