Studievalg og videregående studie

36 år, penge i banken og ingen uddannelse?

25. maj 2015 af Dudi22 (Slettet)

Hej Studieportal :)

Lidt om mig først. Jeg er 36 år og har hidtil (seneste 10 års tid) har levet godt af et job som professionel pokerspiller, hvor jeg har tjent en betydelig del penge uden at være "rig" og haft "the time of my life" (læs: rejst verden rundt og arbejdet derfra, restaurantbesøg, oplevelser etc.).

Nu er jeg nået til et punkt i livet, hvor jeg gerne vil videre, da jeg er usikker på om pokeren er langtidsholdbar, eftersom computeren snart tager over, som det ses i f.eks. skak.

Jeg kunne godt tænke mig en uddannelse, men ved ikke hvor brugbar den er, når jeg er så "gammel"? Mine interesser er økonomi og investering og jeg har tænkt at starte på HA Almen, men er efterfølgende kommet i tvivl om det er "for sent", når jeg er omkring 41, før jeg har kandidaten?

Sandsynligvis kan jeg tage uddannelsen hurtigere end nomeret, da min indlæring og intelligens på lige det område er i top - andre områder er jeg en novice :) Økonomien ved at være studerende bliver selvsagt ikke et problem.

Mit CV er ikke prangende, da jeg aldrig har haft behov for at arbejde ved siden af, hvad betyder det? Og bør jeg fra starten være særdeles aktiv på studiejobfronten? Jeg har heller ikke promoveret mig selv som pokerspiller på nogen måde, selv om jeg kunne have gjort det, som noget nær eneste pige i pokermiljøet.

Alternativt skal jeg ud at søge et almindeligt job et sted og arbejde mig op. Hvad ville I gøre i min situation? Er 41 og nyuddannet ikke noget, der er velset i virksomheder?

Jeg er en pige, hedder ikke Carina, har ikke børn og skal ikke have det.

Ps. Sig til hvis der mangler informationer. Forslag til andre karrievalg eller uddannelser er også meget velkomne.


Svar #1
25. maj 2015 af Dudi22 (Slettet)

Skrevet lidt rodet, men sig endelig til hvis, der er behov for uddybning :)


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. maj 2015 af anonym000

Jeg synes der mangler nogle relevante informationer for at give dig et tilstrækkeligt svar.

Hvad er dit uddannelsesbaggrund ?

- - -

...............


Svar #3
25. maj 2015 af Dudi22 (Slettet)

Stx udelukkende :-/

Brugbart svar (0)

Svar #4
25. maj 2015 af anonym000

Studieretning/linje/fagkombination ?

- - -

...............


Svar #5
25. maj 2015 af Dudi22 (Slettet)

Matematisk med matematik og samfund på højt og idræt på mellem :)

Brugbart svar (0)

Svar #6
25. maj 2015 af anonym000

Jeg vil anbefale dig at tage et kig her: https://www.ug.dk/flereomraader/maalgrupper/videregaaendeuddannelse
Scroll ned til "Hvad interesser du dig for?

En ting in mente: hvis du ikke er sikker på hvad du helt præcist vil læse vil jeg anbefale dig at gøre det jeg gjorte.

Jeg fik min matematiske studentereksamen sidste år, og planen var (stadigvæk er) at starte på en videregående uddannelse sep. 2016. Selvom jeg vidste at jeg formentligt skulle beskæftige mig med matematik og fysik på en eller anden måde lånte jeg en helmasse bøger om alt fra psykologi til arkæologi. Jeg satte mig ned og læste i dem. Bagefter spurgte mig selv: "Er dette interessant nok til at jeg vil læse det på universitetet?". Formålet med dette er at få et større overblik over hvad der interesserer en, og dermed vil det valg man traffer allersidst være meget mere kompetent. Desuden lærer man en hel masse interessant, i mit tilfælde nok til at rette nogle psykologistuderendes opgaver.

- - -

...............


Skriv et svar til: 36 år, penge i banken og ingen uddannelse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.