Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til AT! Materialer, og problemformering (engelsk og historie)

26. maj 2015 af seht111 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! Jeg har valgt at arbejde med emnet 9/11 konspirationsteorier til AT-eksamen. Har besluttet mig for at ændre lidt i min problemformulering samt inddrage mere materiale. Er dog kommet lidt i tvivl om jeg har grebet emnet forkert an i forhold til den overordnede problemformulering(kommunikation)

I din undersøgelse af sagen skal du belyse samspillet mellem kommunikationens formål, indhold og form:
Jeg tænkte her at jeg kunne se kildekritisk(historiemetode) på en konspirationsteori, da man ville komme til at se på indhold og formål.

Hvad jeg er lidt i tvivl om er engelskfaget? Hvad kunne jeg inddrage der i forbindelse med 9/11 konspirationsteorier?.. Hvis det skulle adskille sig fra historiefagets metode, ville fiction nok være smartest. Bøger og noveller handler jo for det meste om 9/11 i sig selv og ikke så meget om konspiration hvilket er problematisk.

samt vurdere kommunikationens muligheder og begrænsninger.:

Dette kan man vel under materiale og metode delen, hvor man kan kommentere hvilke fordele og ulemper der er ved de to typer materiale.

Håber nogen kan hjælpe.


Skriv et svar til: Hjælp til AT! Materialer, og problemformering (engelsk og historie)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.