Matematik

spørgsmål til statestisk, fordelinger og test.

27. maj 2015 af kasper28 (Slettet) - Niveau: A-niveau

hej.. jeg skal til eksamen i morgen, og har fået lavet dispositioner og øvet dem alle, har dog sprunget en enkelt over indtil nu da jeg ikke havde lavet det projekt der sq henvises til.

projektet går på at vise om der er sammenhæng mellem fravær og karakterer, dertil har vi fået en liste med karakterer for nogle elever (ca 35stk), både mundtlig og skriftlig.

ifht. projektet, skal jeg ihvertfald have lavet en x^2 test, ved jeg kan lave den via. wordmat, men kan en eller anden give mig et par hints til det, samt hvad min nulhypotese vil være,kan det passe at det skal være "der er ingen sammenhæng mellem fravær og karakterer"

mit eksamensspørgsmål er vedhæftet, tænker jeg kun lave de udregninger mm. der er nødvændige, men hvad skal jeg ind på her? :)

på forhånd tak.

Vedhæftet fil: spg 7.jpg

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2015 af peter lind

Det er oplagt at du skal bruge som nulhypotese at karakteren er uafhængig af karakteren.

Selve eksamensspørgsmålet kræver sådan set ikke nogle beregninger; men det er fint at medtage konkrete eksempler som for eks. dit projekt


Skriv et svar til: spørgsmål til statestisk, fordelinger og test.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.