Historie

Historie eksamen - spørgsmål

27. maj 2015 af fl0werpower - Niveau: A-niveau

Hej. Jeg skal op i historie (24-timers forberedelse) næste måned, og jeg har lige et spørgsmål angående eksamen. Jeg har været inde og læse lidt om folks oplevelser af historie eksamen, og fandt denne tråd:

https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=537251

Én af brugerne derinde, siger "Jeg havde trukket noget om nordamerika, kolonier og the frontier. Så jeg tog også med hvad der skete i Europa under denne her periode og ikke kun i amerika f.eks. den franske revolution og hvordan de fandt inspiration i uafhængighedserklæringen."

Nu bliver jeg lidt forvirret. Hvis man nu trækker noget om en historisk begivnhed i udlandet, skal man så også komme inde på hvad der skete i de andre lande? Håber at I kan hjælpe. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
27. maj 2015 af OnceUponATime

Tilstanden i Europa må jo have haft en effekt på den specifikke hændelse i Nordamerika. Han taler jo om kolonier i Nordamerika, hvilket må betyde, at det var tidspunktet hvor Europa koloniserede Nordamerika.. dvs. Europas tilstand må have været væsentlig.


Svar #2
27. maj 2015 af fl0werpower

#1 - tak! Synes også det lød lidt kringelt at perspektivere til andre lande. Fortsat god aften. :-)


Skriv et svar til: Historie eksamen - spørgsmål

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.