Studievejledning

Tidlig studiestart

29. maj 2015 af MartinBrown (Slettet)

Hej Studieportalen

Gælder bonussen for tidlig studiestart også for elever fra efter 2013, dvs. hvis jeg fx starter uddanelse i 2014 kan jeg så også gøre brug af denne bonus elelr hvordan og hvorledes?

Kan huse der var noget bøvl omkring det for noget tid siden, fulgte ikke rigtig med i hvad det endte med dengang. Det jeg lige fik læst mig frem til er, at det ikke blev vedtaget? Hvis dette passer kan studerende så stadigvæk gange deres snit med 1.08 hvis de starter tidlig uddanelse, eller er det kun de studerende fra 2011, 2012, 2013 der kan dette.

kilde: http://www.adgangskvotient.dk/bonus-for-tidlig-studiestart/


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2015 af alexandersvanholm

Reglen gælder i 2015 for de ansøgere, der har afsluttet deres gymnasiale uddannelse i 2013, 2014 eller 2015.


Svar #2
29. maj 2015 af MartinBrown (Slettet)

Hmm okay :D Hvad så med mig der afslutter min gymnasielle uddanelse næste år, altså 2016. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
29. maj 2015 af alexandersvanholm

Ja, nu må vi se. At lukke denne bonus ned er blevet drøftet før.


Svar #4
29. maj 2015 af MartinBrown (Slettet)

Okay så i princippet, hvis den bliver lukket ned i det næste års tid, så får jeg ingen tidlig studiestarts bonus, men hvis ikke så fortsætter reglen også for elever der færdiggør deres gymnasielle uddanelse i 2016..


Svar #5
29. maj 2015 af MartinBrown (Slettet)

^I så fald satser jeg på en blå regering, da det var dem der indførte denne regel så vidt jeg kan læse mig frem til :D Så ved man hvertfald hvem man skal stemme på :P


Skriv et svar til: Tidlig studiestart

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.