Bioteknologi

Alger

29. maj 2015 af lektier112 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej, jeg sidder med en biotek aflevering, og jeg er kommet til et spørgsmål, som jeg ikke kan svare på. Håber der er nogen, der kan hjælpe mig med at finde punkter, som jeg kan komme ind på. Spørgsmålet er: Beskriv, hvilken indflydelse nitrogenmængden har på syntese og oplagring af lipider hos Botryococcus. 

På forhånd tak 


Brugbart svar (0)

Svar #1
30. maj 2015 af alexandersvanholm

Har du eventuelt en figur, som der kan perspektiveres til?


Svar #2
30. maj 2015 af lektier112 (Slettet)

Der er vedlagt denne figur.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. maj 2015 af alexandersvanholm


Brugbart svar (0)

Svar #4
30. maj 2015 af alexandersvanholm

Ud fra ovenstående figur kan der konstateres, at et højt nitrogen-indhold har en negativ effekt på lipid indholdet. Lipid (% af tørvægt) kommer til at ligge på cirka 10% på 20 dage ved et højt N-indhold. Ved et lavt nitrogen-indhold derimod stiger procenten efter cirka 7 dage. Det skal også lige siges, at lipid-indholdet efter 20 dage er på 20%. Der kan dermed også konkluderes, at procenten af tørvægt stiger dobbelt så meget ved et lavt N-indhold end ved et højt N-indhold.


Svar #5
30. maj 2015 af lektier112 (Slettet)

Det har jeg skrevet, men jeg tænkte pø om der var en forklaring til det, i forhold til syntesen, som der står i opgaven?

Brugbart svar (0)

Svar #6
30. maj 2015 af alexandersvanholm

#5

Ved du, hvad syntese betyder?


Skriv et svar til: Alger

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.