Dansk
Analyse af Smirnoff Green Apple Twist: Cupid
Er der nogle, som evt. kan hjælpe mig med at analysere disse punkter i min reklame? :)
- Beskrivelse af reklame
- Symbolik
- Kropssprog
I spg. 1
AIDA-modellen (Attention, Interest, Desire, Action)
Budskab
Sprogbrug og sprogfunktioner
Kommunikationsmodellen
Farvesymbolik
Reklamepsykologi
Ledelinje(r)
I spg. 2.
Se fascinationstegn
Farvesymbolik
I spg. 3
Kropssprog - Lige ud af landevejen
(Kan afsløre for dig, at denne reklame fokusere meget på sex)
Mvh Dennis Svensson
Svar #3
31. maj 2015 af Jessica5 (Slettet)
Tak :D
Jeg har analyseret de fleste af de punkter, som du har nævnt borset fra kropssprog og budskab, hvilket jeg har meget svært ved at analysere :/ Kan du evt. hjælpe mig? :)
Svar #4
31. maj 2015 af Jessica5 (Slettet)
Jeg har også lagt mærke til, at fascinationstegnet samt evas bryster er placeret i det gyldne snit, men er det så indirekte eller direkte seksuelle undertoner?
Brysterne er ikke i det gyldne snit... Det er hendes gyldne pung... Og Englens gyldne sko...
Mvh Dennis Svensson
Teksten: Old stories.. New turist..
Efterfulgt af green apple turist
Old stories = manden i det sorte tøj
New turist = Englen
Green apple = turist
Smirnoff = apple
Dermed: Hvis du køber Smirnoff's produkt med æblesmag så bliver du turisten ⇒ du får kvinden
Fascinationstegnet med pilen og æblet symbolisere sex.
Pungen og skoene er guldfarvet = rigdom
Kvindens kjole er rød = kærlighed
Manden i sort = død (kærligheden er død)
Grøn = håb
Englen i hvid = uskyldighed
Måske er det mere det optiske midtpunkt man skal bruge i stedet for det gyldne snit (her ses det, at det optiske midtpunkt er der hvor de kysser)
Mvh Dennis Svensson
Svar #7
31. maj 2015 af Jessica5 (Slettet)
Tusind tak :)
Teksten er dog "Old Story. New Twist" :)
I punktet "målgruppe" har jeg skrevet følgende:
"Målgruppen til denne reklame omfatter alle, der har en alkoholkultur, men mere specifikt henvender den sig primært til unge fra aldersgruppen 18+, da det ikke er lovligt for folk at købe produktet, hvis de er yndre end 18. Samfundsgruppen, som er reklamens målgruppe, er unge mennesker, da...."
Jeg har ikke skrevet mere efter dette, da jeg ikke ved helt præcist, hvorfor det er unge mennesker, som er målgruppen til denne reklame :) Regner med, at det er fordi nutidens unge fester en del? Jeg er dog ikke sikker - ved du hvorfor? :)
Svar #8
31. maj 2015 af Jessica5 (Slettet)
#6Teksten: Old stories.. New turist..
Efterfulgt af green apple turist
Old stories = manden i det sorte tøj
New turist = EnglenGreen apple = turist
Smirnoff = apple
Dermed: Hvis du køber Smirnoff's produkt med æblesmag så bliver du turisten ⇒ du får kvinden
Fascinationstegnet med pilen og æblet symbolisere sex.
Pungen og skoene er guldfarvet = rigdom
Kvindens kjole er rød = kærlighed
Manden i sort = død (kærligheden er død)
Grøn = håb
Englen i hvid = uskyldighed
Måske er det mere det optiske midtpunkt man skal bruge i stedet for det gyldne snit (her ses det, at det optiske midtpunkt er der hvor de kysser)
tak:)
Skriv et svar til: Analyse af Smirnoff Green Apple Twist: Cupid
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.