Andre fag

Snyd til eksamen?

01. juni 2015 af Manu0407 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle! 

Der er noget jeg har spekuleret over siden mine skriftlige eksamener er overstået på mit gymnasium. 
Vi plejer ALTID at aflevere terminsprøver og årsprøver digital - det har jeg gået ud fra at de har gjort, for at tjekke for snyd? 
Men til mine skriftlige eksamener i år afleverede vi ikke digitalt? Er der nogen der ved hvorfor? Gør man ikke det til eksamen? I så fald hvordan tjekker de så eleverne ikke har snydt? 
Syntes bare det virker utrolig latterligt at de igennem hele gymnaium tiden har fokuseret så meget på at tage folk i at snyd, også undlader at gøre det til eksamen, hvor det virkeligt gælder? 
Er der nogle der har forstand på den slags? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. juni 2015 af moelanie (Slettet)

Jeg tror, det er forskelligt fra gymnasium til gymnasium. På mit gymnasium har vi aldrig afleveret digitalt, men afleveret en fysisk kopi til den vagt, der er til stede under eksamen. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
04. juni 2015 af kongkylie (Slettet)

Har dit gymnasium givet nogen begrundelse for hvorfor I lige pludselig skulle aflevere i hånden? Hvis du spørger mig virker det lidt mærkeligt hvis I har øvet i at aflevere digitalt. Jeg har i hvert fald afleveret mine digitalt, og det har der ikke været noget problem i. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
07. juni 2015 af GoldenAge7 (Slettet)

0# Hvorfor er det latterligt at lærerene fokusere på om elever snyder? Det er jo deres job at sørge for at eleverne kommer videre i uddannelsessystemet på det niveau deres faglige viden ligger og deres indsats. Er det da fair at 1 elev knokler hårdt hele året og ender med et 10' tal på standpunktet, hvorimod 1 elev der blot har festet hele året men får 12' tallet ved hjælp af snyd??


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. juli 2015 af Mawias

#3

Det har han jo heller ikke skrevet. Han skriver han ikke kan forstå hvorfor, de pludseligt ikke tjekker for eksamenssnyd.


Brugbart svar (0)

Svar #5
04. juli 2015 af GoldenAge7 (Slettet)

Hov har vidst skrevet det på den forkerte måde. "er" skal lige fjernes. jeg ville blot punktere punkter af hvad lærerene har til ansvar for og sikre de unge ikke snyder. Det var ikke så meget en kommentar XD 


Skriv et svar til: Snyd til eksamen?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.