Afsætning

USP eller ESP?

04. juni 2015 af LukasMendez - Niveau: B-niveau

Hej jeg er igang med et projekt, hvor vi skal simulere at vi har opstartet en virksomhed. 

Vores virksomhed hedder CITY IS og sælger som noget helt unikt is fra den lokale producent Bondegårds is. 

Ingen andre isboder gør dette, og derfor differentiere vores virksomhed sig på det punkt. 

Jeg er nu nået til et trin, hvor jeg skal lave en USP, ESP eller ISP reklame. 

Jeg har fået lavet følgende:

Men nu føler jeg faktisk at det er lidt svært at vurdere, om den basere sig på følelser (ESP) eller om det er (USP) altså fordelene ved at vi sælger Bondegårds is, som noget helt unikt?

Håber nogen kan hjælpe med at vurdere det! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2015 af Stats

USP (unique selling proposition).

Jeg lægger mærke til ordet "Ingen andre isboder gør dette, og derfor differentiere vores virksomhed sig på det punkt."

Spørgsmålet er, om der er tale om produktdifferentiering. Hvis produktet ikke er unik i den forstand, så kunne det være en fordel, at lade det være ESP (emotional selling proposition), hvor man slår på følelserne. ESP slår mere på selve mærket, og ikke produktet..

Nogen virksomheder anvender både, USP og ESP. (det kunne være man skulle overveje det.)

(Husk, at forbrugeren kun kan huske maks 7 produkter i hver produktkategori, så det er derfor at USP/ESP/ISP kommer på tale.)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
05. juni 2015 af Thedo (Slettet)

Jeg vil mene at i burde bruge USP, da det er et unikt produkt som kun i sælger, og da der ikke er nogle følelser indblandt i det er ESP helt udelukket 


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. juni 2015 af Stats

Jeg vil måske også mene, at der ikke er nok informationer til at komme til den korrekte konklusion. Men er enig i at det bør være USP, hvis du ikke har flere informationer.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: USP eller ESP?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.