Studiebolig

Tryghed i Aarhus V?

05. juni 2015 af PKA (Slettet)

Hej allesammen!

Jeg har her den anden dag fået tilbudt lejlighed på skovkollegiet i Aarhus Vest, men har hørt så mange rygter om kriminalitet, skudepisoder og bandekrige i Aarhus V... Er der nogen som evt. kan uddybe det og give mig et syn på hvor galt det er? Bare omkring skovkollegiet/vintervej generelt. Kan man godt gå ude om aftenen? Vil man være 'ekstra udsat' som kvinde? osv.

MVH.


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2015 af pellele (Slettet)

Jeg frygter lidt, at det er det samme som da man for nogle år siden sagde, at Nørrebro i København i høj grad var præget af det samme - endda med den konsekvens, at forældre ikke ville lade deres børn være ude til længere end klokken 18 - men jeg mærkede aldrig noget til, når jeg gik uden for døren. Selvfølgelig vil du ikke skydes eller stikkes ned, eller have røvet dit hjem - men hvad er chancen? Og såfremt der opstår problemer mellem bander, hvad har du så med det at gøre? Det omhandler aldrig personer som dig og mig, almindelige, tilfældige danskere. 

Jeg tænker ikke, at din hverdag vil blive forstyrret af "kriminalitet, skudepisoder og bandekrige".


Skriv et svar til: Tryghed i Aarhus V?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.