Debat

Hjælp til valg

10. juni 2015 af OnceUponATime
Hejsa

Jeg står i en sådan situation, at der er flere personer som har bedt om at købe mine mundtlig matematik dispositioner til den mundtlige matematikprøve. Jeg tænkte at det var vel fint nok, for jeg skal jo også lave dem til mig selv, så kan jeg lige så godt sælge dem til dem.
Jeg står så i den situation at det er længe siden vi aftalte at jeg skulle lave dem, og vi aftalte så at prisen bliver aftalt senere.
Nu når tiden nærmer sig til eksamen og jeg har lavet ca halvdelen af dispositionerne færdigt, føler jeg virkelig at jeg har arbejdet hårdt for dem! Jeg har virkelig svedt og kæmpet og endda betalt penge for at få hjælp på nettet.
Derfor har jeg ikke lyst til at sælge mine dispositioner for en 50'er eller 100 kr.
Min veninde siger at jeg skal sælge for 100kr Per styk. Men det kommer til at koste dem 1700kr i alt.
Og den pris må da skræmme dem? Ville den ikke skræmme jer?
Der er tale om 17 dispositioner, og de er virkelig gode. Om de får særlig meget ud af dem tror jeg næppe, for de har ikke lavet noget, og de ønsker kun at bestå.

Derfor vil jeg gerne spørge jer! Hvilken pris synes I er faire over for både dem og mig og mit hårde arbejde!?
Jeg vil meget gerne høre jeres mening, og håber at i kan sætte jer i mit sted samt deres sted når I foreslår en pris. For føler kun at jeg kan se det fra min side af.
Hvilken samlet pris skal jeg sælge dem for? Og hvilken pris pr styk?

Håber på råd!!
Venlig hilsen

Brugbart svar (0)

Svar #1
10. juni 2015 af anonym000

For at bedømme kvaliteten og dermed prisen er du nødt til at give os en stikprøve af disse dispositioner.

Da jeg i sin tid var op til eksamen bestod mine dispositioner af stikord om hvad jeg skulle snakke om (og ikke om hvad jeg skulle sige) og i hvilket rækkefølge. Det fyldte ca. ½ side pr. emne. Du kunne havde brugt din tid meget bedre. Men det er en helt anden diskussion.

- - -

...............


Svar #2
10. juni 2015 af OnceUponATime

#1 Jeg har skrevet i hånd, og vil stærkt mene, at man arbejder som det fungerer bedst for en... Men som du siger er det en anden diskussion..

Men idet jeg skriver i hånd, må I vel dømme uden et eksempel..

Og jeg ønsker jo kun råd, så I behøver skam ikke vurdere dem som sådan.


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. juni 2015 af anonym000

Det er godt at du har skrevet dem i hånden, det er en god ting :-) Men bare fordi man selv mener at det virker for en betyder det vel ikke at det er den optimale måde... Men det er jo en anden diskussion :-)

Ad "Derfor vil jeg gerne spørge jer! Hvilken pris synes I er faire over for både dem og mig og mit hårde arbejde!? "

Prisen afhænger jo af kvaliteten. Det afhænger selvfølgeligt også af "læsebarheden". Hvis du har anvendt dit notesprog, så er der vel formentligt ingen som vil forstår det udover dig.

Jeg plejede at give mine opgaver til mine klassekammerater gratis. Ingen var dog interesserede i mine noter, da jeg brugte mit eget hjemmestrikket notesprog som ingen kunne afkode helt.

- - -

...............


Svar #4
10. juni 2015 af OnceUponATime

Man er vel den bedste til at vurdere, hvordan man lærer bedst, ikke? :) Men det er jo igen en anden diskussion :)

Jeg har ikke skrevet notesprog, jeg har faktisk skrevet fulde sætninger. Jeg vælger ikke at give dem gratis, fordi jeg sælger af specielle årsager, og ikke fordi jeg er pengeglad.

Men altså, det er jo ikke fordi det er umuligt at vurdere uden at have fået en spagsprøve, og jeg spørger jo ikke om en professionel vurdering, men bare hvad I estimere i en sådan situation, som jeg har beskrevet den...

Mere skal der ikke til :P


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. juni 2015 af powpow

Måske skulle du tage en snak med dem og høre hvad de er villige til at give. Måske komme op på de 1000-1500 kroner, tror ikke man ville betale mere end 1000 for det, men det er vel en smagssag, så kommer det jo anpå kvalitet og hvor desperate personerne er.

Brugbart svar (0)

Svar #6
20. juli 2015 af mette48

"Dit store arbejde" bærer da lønnen i sig selv, der er ingen andre der får noget ud af det, men det kan være du selv får et bedre eksamensresultat.

Tænk ove"r hvad det er ved dine notater, der gør dem bedre end teksten i jeres lærerbøger?"

Hvad koster en lærerbog? formentlig et par hundrede kroner. Er dine notater 5 gange så meget vær og er de lige så gennemarbejdede?

Hvis du ikke er pengegrisk, bør du holde dig på det niveau, der er lavere end lægerbogens pris. Hvis du har specielle årsager til at sælge, bør prisen ligge endnu lavere.

For øvrigt er det min erfaring at man ikke får ret meget ud af andres noter, hvis man ikke selv gennemarbejder dem. Så der er ikke arbejde at spare for køberen.


Brugbart svar (0)

Svar #7
20. juli 2015 af Soeffi

#0 Kan ikke sælge dem via Studienet.dk?


Skriv et svar til: Hjælp til valg

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.