Fransk

nogle der vil oversætte til fransk for mig?

12. juni 2015 af loljegbrugerstudieportalen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

hej. går i 9. og er i fuld gang med mine afgangsprøver. jeg skal op til fransk mundtlig her om et par dage og er virkelig under pres. det ville betyder enorm meget hvis nogle gad at oversætte teksten for mig. den er ikke spor lang.

det ville være rart hvis jeg kunne få svar hurtigst muligt (senest imorgen måske?) 

her er teksten som vedhæftet fil og tak på forhånd :)

ps. hvis I mener at der er noget input der mangler, må der meget gerne tilføjes. men det skal stadig holdes inde for 5 min. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. juni 2015 af french doctor

Hej

Der er flere problemer i din tilgang.

For det første beder du om, at andre skal oversætte dit foredrag til fransk for dig - men det er jo at snyde - ikke mindst snyder du dig selv for at lære noget.

For det andet, så er du startet et lidt forkert sted ved at sidde og skrive en masse på dansk, som du derefter vil oversætte.

Det er alt for svært og kommer ikke til at give en god fransk tekst.

I stedet skal du skrive på fransk fra begyndelsen - sætning for sætning - ligesom man gør, når man skal formulere noget på engelsk.

Det tvinger dig til at bruge det fransk, som du kan - og du bliver klar over, hvad du kan sige, og hvad du skal arbejde med at kunne udtrykke.

Prøv at arbejde med korte, lette sætninger til at fortælle det, du gerne vil holde oplæg om.

Det er vejen frem, og du vil lære en masse undervejs og få et langt større ordforråd.

Bon courage.

Sincèrement

Thomas

- - -

Sincèrement Thomas


Svar #2
13. juni 2015 af loljegbrugerstudieportalen (Slettet)

hej. det er selvfølgelig rigtigt. det er derfor jeg selv begyndte at oversætte det hele igår. nu vil jeg spørge om du måske ville rette det? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. juni 2015 af french doctor

Hej

Ja send ind, når du har gjort det så godt, som du kan, så skal du nok få feedback på dit arbejde.

Sincèrement

Thomas

- - -

Sincèrement Thomas


Svar #4
13. juni 2015 af loljegbrugerstudieportalen (Slettet)

hej. her er det som vedhæftet fil

tusind tak.


Svar #5
13. juni 2015 af loljegbrugerstudieportalen (Slettet)

ps der er måske nogle punktummer her og der, som skal ignoreres


Brugbart svar (1)

Svar #6
14. juni 2015 af french doctor

Hej

Fint arbejde - se feedback i vedhæftede.

Du må godt uddybe lidt mere enkelte steder, hvorfor du godt kan lide billedet - eller hvorfor det er godt.

Sincèrement

Thomas

- - -

Sincèrement Thomas


Svar #7
14. juni 2015 af loljegbrugerstudieportalen (Slettet)

tak for hjælpen


Skriv et svar til: nogle der vil oversætte til fransk for mig?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.